אילו תרופות ומוצרים להפסקת עישון יש בשוק?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תרופות ומוצרים להפסקת עישוןאנשים רבים מנסים להפסיק לעשן, אך על פי רוב רק 3-7% מצליחים לעשות זאת ללא קבלת עזרה או שימוש בתכשירים להפסקת עישון.

לעומת זאת, שימוש בתכשירים מתאימים (כולל תרופות) או אפליקציות, תוך קביעת תוכנית גמילה מסודרת, מעלה את הסיכויים להפסיק לעשן לכ-30%.

הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא לשלב בין שימוש במוצרים להפסקת עישון לצד קבלת תמיכה באמצעים שונים כמו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי או קבוצות תמיכה.

כמו כן, מומלץ מאוד לשלב בין מספר מוצרים להפסקת עישון, אשר יכולים ביחד להשיג תוצאות טובות יותר לעומת שימוש במוצר בודד. חשוב להבין שכל אדם מגיב אחרת לסוגים שונים של תכשירים להפסקת עישון, ולכן חשוב מאוד לנסות סוגים רבים של תכשירים ולהתייעץ עם הרופא לגבי היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

מטרת השימוש בתכשירים להפסקת עישון

המטרה העיקרית בשימוש בתרופות ובמוצרים שונים להפסקת עישון היא להפחית ככל שניתן את תסמיני הגמילה ואת תופעות הלוואי של הפסקת העישון.

הסיבה הבולטת והחשובה ביותר לכך שרוב האנשים אשר מנסים להפסיק לעשן לא מצליחים לעשות זאת היא תופעות הלוואי הקשות אשר מופיעות על רקע התלות בניקוטין.

מדובר על תופעות כמו ירידה במצב הרוח, עצבנות, עליה במשקל ותופעות נוספות אשר בסופו של דבר גורמות לחזרה לעישון. על מנת להתמודד עם תסמיני הגמילה, ניתן להשתמש במגוון רחב של תרופות ומוצרים להפסקת עישון, אשר מסייעים להפחתת תסמיני הגמילה ולאיזון הסבל הרב העובר על הנגמלים.

יש להדגיש שתכשירים אלה אינם "תרופות קסם", ועל מנת שתהליך הגמילה יצליח חשובה מאוד מוטיבציה גבוהה ותמיכה נוספת, ולכן חשוב לשלב את השימוש בתכשירים האלה עם תמיכה מקצועית מתאימה.

מדבקות ניקוטין

מדבקות ניקוטין מספקות הפרשה קבועה של ניקוטין ובכך מסייעות להתגבר על הכמיהה לניקוטין ועל תסמיני הגמילה. המדבקה, אשר מודבקת על העור פעילה במשך כ-24 שעות ומספקת למשתמשים בה את כמות הניקוטין אשר נדרשת להם, ומונעת מהם את הצורך לעשן.

למרות שמדובר בפתרון נוח וקל, לא תמיד ניתן לשלוט על כמות הניקוטין המופרשת והמדבקה לא מספקת פתרון ל"רגעי משבר" בהם יש צורך מיידי בסיגריה. במקרים כאלה, רצוי לשלב את השימוש במדבקות עם תכשירים המספקים מענה מיידי, כמו מסטיקים או טבליות ניקוטין.

השימוש במדבקות מתבצע לרוב למשך 8-12 שבועות, וניתן להפסיק אותו כאשר מרגישים שהוא כבר אינו נדרש.

חשוב לזכור שהמדבקות יכולות לגרום לגירוי ולפגיעה בעור, ולכן מומלץ מאוד להימנע מהשימוש במדבקות על עור מגורה, להחליף את אזור ההדבקה כל כמה ימים ולהיוועץ עם רופא עור לפני תחילת השימוש במקרים של מחלות עור שונות.

מסטיקים לגמילה מעישון

מסטיקים המכילים ניקוטין הם תכשיר פופולארי ביותר למניעת עישון, אשר מסייע לנגמלים רבים להתגבר על תסמיני הגמילה.

המסטיקים מכילים כמות מסויימת של ניקוטין אשר נספגת דרך חלל הפה ומספקת השפעה מיידית. על מנת לאפשר את ספיגת הניקוטין, יש להקפיד על טכניקת לעיסה נכונה: יש ללעוס את המסטיק עד הופעת טעם חריף, ולאחר מכן להחזיקו בין החניכיים ללחי במשך כמה דקות.

בדרך זו, הניקוטין נספג על ידי רירית חלל הפה והשפעת המסטיק מושגת. לעומת זאת, לעיסת המסטיק בצורה "רגילה" (כמו מסטיק רגיל) לא מספקת את הניקוטין וחסרת אפקט.

לעיסת המסטיקים מספקת פתרון מיידי לתסמיני גמילה, ומומלץ מאוד לשלב אותה עם מדבקת ניקוטין אשר מספקת את הניקוטין בצורה הדרגתית לאורך זמן.

תרופות להפסקת עישון

הצורה המוכחת הטובה ביותר להפסקת עישון היא שימוש בתרופות, כמו זייבן וצ'מפיקס אשר ניתנות עם מרשם רופא ומספקות שיפור משמעותי לסיכויי הגמילה.

התרופות האלה אינן מכילות ניקוטין, אלא משפיעות על מנגנונים שונים במוח ובדרך זו מפחיתות את תסמיני הגמילה. מכיוון שהשפעת התרופות לוקחת מספר ימים, יש להתחיל את השימוש בהן שבוע לפני התאריך בו מעוניינים להתחיל את תהליך הגמילה, ולכן יש צורך בתכנית גמילה מסודרת ומאורגנת.

למרות שמדובר בתכשיר היעיל ביותר להפסקת עישון, הוא כולל מספר תופעות לוואי כמו הפרעות שינה, בחילה, חלומות מוזרים ופגיעה בריכוז.

מלבד זאת, שימוש בתרופות האלה קשור לשינויים נפשיים ואף להעלאת הסיכון להתאבדות, ולכן חשוב מאוד להתחיל את השימוש רק לאחר מפגש עם רופא, הבנת הסיכונים ומעקב קבוע לגבי התקדמות המצב.

אולי יעניין אותך גם:

עד כמה תרופות להפסקת עישון יעילות? מחקר בדק

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!