מסטיק ניקוטין להפסקת עישון – על מה מדובר?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מסטיק ניקוטיןגמילה מעישון היא תהליך קשה ביותר, ורוב הנגמלים נאלצים להשתמש בתחליפי ניקוטין שונים כמו מסטיק ניקוטין.

המסטיקים נחשבים לתחליפי ניקוטין פופולאריים ביותר, מכיוון שהם זמינים, נוחים לשימוש ומאפשרים מענה מהיר לדחף לעשן סיגריה. השימוש במסטיק ניקוטין מומלץ בשילוב עם תחליפי ניקוטין ארוכי טווח, ובמידה ונעשה גם שימוש בתרופות לגמילה מעישון (כמו זביין וצ'מפיקס) יש להתייעץ על כך עם הרופא המטפל.

למי מתאים מסטיק ניקוטין?

מסטיק ניקוטין מתאים כמעט לכל אדם המעוניין להפסיק לעשן. המסטיק מכיל ניקוטין אשר חודר אל זרם הדם דרך רירית הפה ובעצם מחליף את הניקוטין המצוי בסיגריה. בכך, ניתן להתגבר על הדחף לניקוטין מבלי לעשן סיגריה, ובדרך זו ניתן להקל על תהליך הגמילה מעישון.

הגמילה מעישון סיגריות קשה ביותר, מכיוון שההתמכרות לסיגריות כוללת מרכיבים גופניים והתנהגותיים. באמצעות לעיסת המסטיקים ניתן להתגבר על התלות הגופנית בניקוטין, אך קשה יותר להתגבר על התלות הנפשית-התנהגותית (כמו עישון סיגריה עם הקפה, עישון להפחתת סטרס או עישון בחברה).

על כן, למעשנים כבדים מומלץ מאוד לפנות גם לתוכנית גמילה מסודרת אשר תספק מענה גם לתלות ההתנהגותית בעישון, ותשפר את סיכויי הצלחת התהליך.

היתרונות בשימוש במסטיק ניקוטין להפסקת עישון

לשימוש במסטיקים המכילים ניקוטין כתחליפים לעישון סיגריות מספר יתרונות חשובים:

  • מענה מיידי לדחף לעשן – באמצעות לעיסת המסטיק, מוחדר אל זרם הדם ניקוטין באופן מיידי, ובכך ניתן להתגבר על הדחף לעשן סיגריה. לעומת מדבקות ניקוטין, אשר מספקות לגוף ניקוטין בהדרגה ולאורך זמן, המסטיקים טובים על מנת להתגבר על הדחף הזמני, ומספקים לגוף את היכולת להתגבר על הצורך (הגופני) בסיגריה.
  • זמינות גבוהה ושימוש נוח – מסטיקים המכילים ניקוטין זמינים מאוד, וניתן לרכוש אותם בכל בית מרקחת וללא מרשם רופא. בנוסף, השימוש במסטיקים פשוט ונוח, וכל אדם יכול לעשות זאת ללא כל בעיה.
  • מיעוט תופעות לוואי – מסטיקים המכילים ניקוטין יכולים לגרום לתופעות לוואי שונות הקשורות דווקא לעודף ניקוטין, אך אחרי שמתרגלים אליהם תופעות הלוואי מינימליות.

לעיסה נכונה חיונית להצלחת הטיפול

חשוב להבין שעל מנת שלעיסת המסטיק תהיה אפקטיבית ותספק לגוף את הניקוטין בצורה טובה, יש ללעוס אותו בצורה נכונה: לאחר מספר לעיסות המוציאות מהמסטיק חלק מתכולתו, יש להצמיד את המסטיק בין השיניים האחוריות אל החלק הפנימי של הלחי.

לאחר מספר דקות, ניתן לשחרר את המסטיק ממקומו, ללעוס עוד מספר לעיסות ולהצמיד את המסטיק למקום אחר בפה. הצמדת המסטיק אל רירית הפה חיונית מכיוון שרק בדרך זו ניתן לשחרר את הניקוטין אל זרם הדם, ופעולת המסטיק מתבצעת כשורה.

ללא החזקת המסטיק על הרירית, האפקט שיתקבל מהלעיסה יהיה קטן יותר (אם בכלל) ובסופו של דבר השפעת לעיסת המסטיק לא תהיה טובה.

תופעות לוואי של השימוש במסטיקים

אמנם נראה שלעיסת מסטיק היא פעולה בטוחה, אשר כמעט ולא גורמת לבעיות וסיבוכים, אך חשוב להבין שגם לעיסת מסטיק ניקוטין יכולה לגרום לתופעות לוואי הכוללות:

  • כאבי לסת ושיניים – מכיוון שלעיסת המסטיקים מתבצעת באופן קבוע ולכל אורך היום, עלולים להתפתח כאבי שיניים ורגישות בלסת. במידה והכאבים מפריעים, רצוי לפנות אל רופא השיניים לבדיקת שיניים ואל רופא המשפחה להמלצה על תחליף ניקוטין מסוג אחר כגון אפליקציה לשיפור המוטיבציה.
  • הרעלת ניקוטין – הסיבוך העיקרי של השימוש במסטיקים המכילים ניקוטין הוא הרעלת ניקוטין, המופיעה כאשר רמת הניקוטין בדם עולה מאוד. המצב יכול להופיע לאחר לעיסה מוגברת של המסטיקים, או כאשר מעשנים בזמן השימוש במסטיקים, ועל כן חשוב להקפיד על לעיסת כמות מסטיקים סבירה ובצורה אחראית.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!