הרעלת ניקוטין בעת גמילה מעישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הרעלת ניקוטין בעת גמילה מעישוןאחת מתופעות הלוואי המוכרות ביותר בזמן גמילה מעישון היא הרעלת ניקוטין, אשר נגרמת לרוב לאחר שימוש לא מבוקר בתחליפי ניקוטין כמו מדבקות ומסטיקים.

הרעלת ניקוטין היא מצב בו רמת הניקוטין בדם עולה מעל הטווח הסביר והרצוי ומתחילים להופיע תסמינים שונים.

כל אדם אשר משתמש בתחליפי ניקוטין חייב להכיר את התסמינים השונים של הרעלת ניקוטין, ובמידה והם מופיעים להפסיק באופן מיידי את השימוש בתחליפי הניקוטין ולפנות לטיפול רפואי.

תסמינים של הרעלת ניקוטין

כאשר רמת הניקוטין עולה מעל הנורמה, מופיעים תסמינים שונים הכוללים:

  • כאבי בטן והקאות – ניקוטין משפיע על מערכת העיכול ויכול לגרום לכאבי בטן, התכווצויות, נפיחות, בחילה והקאות ותסמינים גסטרואינטסטינליים נוספים.
  • כאבי ראש אחד התסמינים החשובים של הרעלת ניקוטין הוא כאבי ראש, אשר מתפתחים בשלב מוקדם יחסית. מכיוון שמדובר במעשנים, רובם חוו בעבר כאב ראש כזה לאחר שעישנו יותר מדי, ובמקרים רבים הכאב חולף עם חזרת ערכי הניקוטין בדם לנורמה. (עוד בנושא כאבי ראש באתר isala)
  • אי שקט – רמת ניקוטין גבוהה יכולה לגרום לאי שקט המתבטא בתזזיתיות, דיבור מהיר, חוסר מנוחה והפרעה בשינה.
  • הפרעות בנשימה – חלק מהאנשים הסובלים מהרעלת ניקוטין קשה יכולים לפתח הפרעות נשימה אשר מתבטאות בעליה בקצב הנשימה, הפסקות נשימה וקוצר נשימה.
  • בלבול – בחלק מהמקרים יכולים להופיע בלבול אשר מתבטא בעיקר בחוסר התמצאות.
  • הפרשת רוק מוגברת – חלק גדול מהסובלים מהרעלת ניקוטין מתלוננים על ריור והפרשת רוק מוגברת. בנוסף, יכולה להופיע תחושה של שריפה בפה עם או בלי קשר לשינויים ברוק.
    • עליה בקצב הלב – הרעלת ניקוטין משפיעה גם על הלב, וגורמת לעליה בקצב הלב ולעתים לתחושת "דפיקות לב".

מה גורם להרעלת ניקוטין?

הרעלת ניקוטין מופיע כמובן לאחר שבזרם הדם מצויה רמה גבוהה מדי של ניקוטין.

כאשר מדובר בגמילה מעישון, הרעלת ניקוטין יכולה להופיע בשני מצבים עיקריים:

  • שימוש בתחליפי ניקוטין במינון מוגזם – השימוש בתחליפי ניקוטין תלוי במשתמשים, ובעוד קיימים נגמלים אשר משתמשים בתחליפי הניקוטין בזהירות רבה (לפעמים רבה מדי), קיימים נגמלים אשר מגזימים ומשתמשים בתחליפי הניקוטין במינון מוגזם. ההגזמה בשימוש בתחליפי הניקוטין יכולה להופיע לאחר שילוב לא נכון של תחליפי הניקוטין והתרופות או שימוש בתחליף ניקוטין אחד במינון מצטבר גבוה מדי. באופן כללי, קיימת המלצה לשלב בין מספר סוגים של תחליפי ניקוטין, ובעיקר במדבקות ומסטיקים. כאשר משלבים בין תחליפי הניקוטין, המינון המצטבר של הניקוטין המגיע אל הגוף עולה ויכול להיות גבוה מדי, ובמקרים אלה תופיע הרעלת ניקוטין. מצד שני, הרעלה יכולה להופיע גם לאחר לעיסת כמות מסטיקים גדולה מדי, הדבקת מספר מדבקות במקביל או בכל דרך אחרת בה עולה כמות הניקוטין המגיעה אל הגוף.
  • עישון בזמן שימוש בתחליפי ניקוטין – אחת ההזהרות החשובות ביותר בזמן שימוש בתחליפי ניקוטין היא שאסור לעשן במהלך השימוש בהם. כאשר מעשנים בשילוב תחליפי ניקוטין, רמת הניקוטין בדם עולה בצורה משמעותית ביותר, ויכולה להופיע הרעלת ניקוטין. על כן, במידה ומחליטים לחזור לעשן יש להפסיק באופן מיידי את השימוש בתחליפי הניקוטין. בנוסף, אין להשתמש בתחליפי ניקוטין על מנת להפחית את כמות הסיגריות היומיות, ושימוש בתחליפי ניקוטין מותנה בעצם בהפסקת עישון.

חשוב להבין שהשימוש בתחליפי הניקוטין חייב להיעשות באחריות ובזהירות. מצד אחד, מוטיבציית יתר הגוררת שימוש במינון גבוה של תחליפי ניקוטין יכולה לגרום להרעלה, וכך גם שאננות ועישון סיגריות תוך כדי שימוש בתחליפים. אי לכך, מומלץ מאוד להתחיל את תהליך הגמילה מעישון לאחר שיחה עם רופא המשפחה, אשר ימליץ על דרכי הגמילה ותחליפי הניקוטין ויספק מענה לכל הקשיים והצרכים.

אולי יעניין אותך גם:

גמילה מסיגריות אלקטרוניות אחת ולתמיד!

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!