כאבי ראש לאחר גמילה עישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי ראש כתופעת לוואי של הפסקת עישוןכשמוותרים על עישון סיגריות יומיות, מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון למחלות הקשורות לעישון כגון סרטן, התקף לב, שבץ מוחי ונפחת. יחד עם זאת, הימים או השבועות הראשונים של הגמילה מאופיינים בתסמינים שונים כמו קבלת יותר חמצן לגוף, סחרחורות וכאבי ראש. זוהי תופעת לוואי של תהליך הגמילה מניקוטין, הנובעת מתנודות תנודות רמות הסרוטונין, המשפיעות על כאבי הראש.

בהפסקת עישון, המוח ומערכת העצבים סובלים מלחצים פיסיים עקב שינויים בייצור כימיקלים שונים כגון דופמין וסרוטונין, המשתנים על ידי עישון והתמכרות לניקוטין. כשאדם מפסיק לעשן, רמות הסרוטונין יורדות ועלולות לגרום למיגרנות.

טיפים להתמודדות עם כאבי ראש המגיעים עם הפסקת עישון

אם כאבי הראש קיצוניים או שאינם חולפים, יש לפנות לקבלת ייעוץ רפואי ולפתור אותם באמצעות משככי כאבים כגון אדוויל ואקמול, בהתאם להנחיות; הקפדה על שפע מנוחה ושינה; מעבר לשתיית קפה או תה נטולי קפאין, כשההעדפה היא לשתיית תה צמחים; והקפדה על תזונה נכונה המכילה שפע חומרים מזינים.

בנוסף ניתן לנקוט בצעדים הבאים:

גמילה הדרגתית – לאחר חודשים או שנים של עישון, ניקוטין מצטבר במערכת הגופנית. כשכבר לא מספקים לגוף את רמת הניקוטין אליה הוא רגיל, הוא חווה תהליך נסיגה המוביל לתסמינים כגון כאבי ראש.

תרגילי נשימות – משפרים את התחושה, מובילים לרגיעה ומפחיתים את כאבי הראש. מומלץ לשאוף אוויר לאט ועמוק, להחזיק אותו למשך חמש שניות ולנשוף באיטיות תוך ספירה עד שבע.

שתיית שפע מים – התייבשות גורמת לכאבי ראש, והם מחריפים בתהליך גמילה מעישון. יש לשתות הרבה מים, תה צמחים ומיצים טריים סחוטים על מנת למנוע התייבשות. מומלץ להפחית את כמויות המשקאות הגורמים להתייבשות כגון קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין.

פעילות גופנית בעוצמה נמוכה – למשל, לצאת לטיול, שחיה או לתרגל יוגה. פעילות גופנית מסייעת לשליטה בכאבי הראש ומפחיתה אותם. זוהי גם שיטה יעילה להילחם בלחץ, העשוי להתגבר בתקופה הראשונה של הפסקת העישון.

אמבטיות חמות – מרגיעות ומקלות לחץ. מומלץ להוסיף שמנים אתריים מרגיעים כגון לבנדר. לחילופין, ניתן לנסות מקלחות חמות או קרות, המקלות על כאבי הראש.

תזונה נכונה – במקרים רבים מתרחשת עלייה במשקל לאחר הפסקת העישון, אך אין זה מומלץ להתחיל דיאטה או לדלג על ארוחות, שכן התנהגות זו תגביר את כאבי הראש. גישה טובה יותר למניעת הכאבים וריסון התשוקה היא אכילת ארוחות קטנות לעיתים קרובות במהלך היום.

תכניות להפסקת עישון

למרות שהפסקת עישון הדרגתית או המתבצעת בבת אחת היא השיטה המובילה להצלחת הגמילה, טיפולים בתחליפי ניקוטין עשויים לסייע בהפחתת תסמיני הגמילה, כולל כאבי הראש.

יחד עם זאת, שימוש בעזרים אלו יגרום לגוף להיפטר מהניקוטין במשך זמן ארוך יותר, ובנוסף, חלק משיטות אלו עשויות למכר, ולכן יש להתייעץ עם הרופא טרם השימוש בהן.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!