סחרחורות בעקבות גמילה מעישון סיגריות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מספר גורמים עשויים לתרום לסחרחורות, ובגמילה מעישון, הן נגרמות כתוצאה מהרגשות הרעועים. הניקוטין הוא סם ממריץ, כלומר, הוא מכניס חלק מתפקודי הגוף להילוך גבוה. כשאדם מעשן, הניקוטין נספג בזרם הדם דרך הריאות ומגיע למוח בתוך שבע עד עשר שניות.

כשהניקוטין מגיע למוח, הוא גורם לתגובה כימית המשחררת אדרנלין, הורמון "הילחם או ברח". המגביר את מהירות פעימות הלב, מכווץ כלי דם ומגביר את לחץ הדם. בנוסף, פחמן חד חמצני מעשן הסיגריות מפחית את כמות החמצן בדם, וגורם להפחתת זרימת הדם והחמצן למוח.

כשאדם מפסיק לעשן, הניקוטין כבר אינו מפעיל את האדרנלין המפחית את זרימת הדם והעדר הפחמן החד חמצני, מה שאומר שיש יותר חמצן בדם. מצב זה גורם לסחרחורת.

מדבקות גמילה מעישון

כשאדם משתמש במדבקות גמילה מעישון, הן עלולות לגרום לסחרחורות. זוהי שיטת טיפול בתחליפי ניקוטין שנראית כמו תחבושת. המדבקה מפעילה סחרחורת כתופעת לוואי נפוצה. היא מכילה ניקוטין ברמות העשויות לגרום לסחרחורת.

כשמפסיקים לעשן, חשוב לבצע את הוראות היצרן ולהשתמש בקפידה במדבקה, באמצעות התאמת רמות המינון בהדרגה, בהתאם לכמויות אותן אדם היה רגיל לעשן, ולא לצרוך יותר ניקוטין מהרגיל. בנוסף, יש לוודא גמילה מהמדבקות בזמן המצוין בהוראות. אם אדם חווה סחרחורת ממושכת או חמורה תוך כדי השימוש במדבקות או בתרופות אחרות להפסקת עישון, יש להתייעץ עם הרופא.

ניקוטין ורמות סוכר בדם

בנוסף להשפעות הממריצות של הניקוטין, הוא מעכב גם את שחרור האינסולין מהלבלב. אינסולין הוא הורמון המסיר עודף סוכר מהדם, ותפקידו לסייע לגוף לשמרו על איזון רמות הסוכר בדם. חוסר איזון גורם למעשנים לשעבר לחוות יותר סוכר בדם מכפי שהם צריכים. רעב הוא תסמין גמילה מניקוטין המעיד על רמת סוכר נמוכה בדם, במצב העשוי לייצר תחושות סחרחורות.

כדי להפחית את הסיכון לרמת סוכר נמוכה בדם ולהימנע מסחרחורות, יש להקפיד על ארוחות מסודרות ולא להיות רעבים מדי. אם אדם חווה חוסר יציבות או סחרחורות מרעב, עליו לאכול פרי או לשתות כוס קטנה של מיץ פירות, להעלאת מהירה של רמת הסוכר בדם. יש להימנע מאכילת סוכר מעובד היות ופינוקים ממותקים מעוררים דחפים לעשן, ומוסיפים את הקילוגרמים המיותרים מהם כולם חוששים כשהם מפסיקים לעשן.

התייבשות

רוב האנשים אינם שותים מספיק מים, וסובלים מהתייבשות במידה מסוימת, העלולה לגרום לתחושת סחרחורות. לאחר הפסקת עישון, אדם מפסיק להיות צמא במידה מוגברת, ואינו שותה מספיק נוזלים באופן קבוע. שתיית מים מגבירה את הלחות בגוף, מסייעת לתחושה טובה יותר ומונעת סחרחורות.

כשאדם מפסיק לעשן, מוחו ומערכת העצבים שלו חווים לחץ גופני עקב השינויים בייצור הכימיקלים השונים כגון דופמין וסרוטונין, הפועלים באופן מוגבר כתוצאה מהעישון וההתמכרות לניקוטין.

לאחר הפסקת העישון, רמות הסרוטונין יורדות ומובילות לסחרחורות ומיגרנות. אך יש לזכור שבעוד שהגמילה מניקוטין היא תהליך אינטנסיבי, הסחרחורות הן שלב זמני של הפסקת העישון, וימים טובים יותר יגיעו ברגע שהרעלים יתנקו מהגוף, וניתן יהיה לשוב לתפקוד תקין.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!