הזעה יתרה לאחר הפסקת עישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הזעה יתרה לאחר הפסקת עישוןאחד הסימנים המוקדמים בהפסקת הניקוטין הינו הזעת יתר. למרות זאת, תופעת לוואי זו הינה משנית לנזקי העישון אשר יכולים להיגרם מהמשך העישון.

ידוע לכל כי העישון מזיק לבריאות הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית. לכן, ההחלטה על הפסקת העישון הינה חשובה ומשמעותית באופן אשר יכול לסייע לשיפור הבריאות הכללית לטווח הארוך.

היתרונות הכלולים בהפסקת העישון, יכללו בין השאר, זרימת דם מוגברת, מערכת חיסונית משופרת, הפחתת השיעול ושחרור הליחה, הפחתת זיהומים בדרכי הנשימה, סיכון נמוך יותר למחלות לב, סוכרת וסרטן.

תסמינים להפסקת עישון

הפסקת עישון מובילה לגמילה מניקוטין, אשר עלול לגרום למספר תופעות לוואי פיזיות ביום, יומיים הראשונים לאחר הפסקת העישון.

התסמינים אשר קשורים לירידת הניקוטין הם כאבי ראש, לחץ בחזה, עצירות, גזים, התכווצויות, בחילה, הזעה, נימול בידות וברגליים, כאבי גרון ויובש בפה. שיעול וסימנים של הצטננות עלולים גם הם להיות תסמינים אינטנסיביים ביותר במהלך מספר הימים הראשונים לאחר הפסקת העישון. חלק מתסמינים עלולים להימשך חודש או חודשים, אך רובם חולפים תוך מספר שבועות.

הזעת היתר הינה מצב קליני שבו חלקים של הגוף מזיעים מעבר למה שהגוף צריך, וללא קשר לגורם כלשהו כמו טמפרטורה גבוהה או חום חיצוני. מצב זה עלול להשפיע על מי שסובל מכך (גם אם באורח זמני) ברמה החברתית, התפקודית, והנפשית. הזעה כבדה היא בעיה אמתית ומביכה מאד, אשר גורמת לבושה, ריח רע, התרחקות מאחרים ועלולה להתפרש באופן חברתי כאות לחוסר היגיינה.

פעמים רבות, מפסיקי העישון מתלוננים על הזעות לילה כבדות, ולפעמים אף על זיעה קרה, אשר אין שום דרך להתגונן מפניה או להתמודד איתה.

מדוע מופיעה ההזעה ומה הקשר לגמילה?

בשעות ובימים הראשונים להפסקת העישון, עדיין המוח והגוף משתוקקים להמשיך לחוות את ההשפעות החיוביות לכאורה של הניקוטין, ולכן חסרונו גורם למספר תסמינים. כך, למעשה הגמילה מניקוטין גורמת למצב של חרדה אשר תתבטא, בין השאר בהזעה וקצב לב מהיר, במיוחד כאשר רמת הניקוטין בדם יורדת באופן מהיר וחד. בזמן העישון, הניקוטין שימש כמרגיע וכסם הרגעה, אולם עקב תסמיני הגמילה, תחושת הרגיעה הולכת ומתפוגגת.

בדרך כלל, תסמיני הגמילה הפיזיים מגיעים לשיאם עד מספר ימים מרגע הגמילה, ופוחתים עם הזמן. יש מגוון דרכים שבהן ניקוטין יכול לגרום להזעה: הוא עלול להשפיע על רמות ההורמונים, על רקמות העור וההפרשות מהמוח.  בנוסף, הוא מעלה את הטמפרטורה וקצב הלב, ומעלה את לחץ הדם, אשר משפיעים על רמת הזעה גבוהה יותר. כמו כן, עבור אנשים מסוימים, הזעה הינה הדרך הטבעית של גופם לניקוי רעלים, כך שהזעה מוגברת מבטאת את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

טיפול והתמודדות עם ההזעה היתרה

ניקוטין הוא המרכיב העיקרי במוצרי טבק, אך הוא נמצא גם פעמים רבות, במוצרים המסייעים להפסקת עישון. שימוש בכמות מבוקרת של ניקוטין והורדת הרמה שלו באופן הדרגתי, מסייעת להפחתת תסמיני הגמילה מניקוטין, כאשר מפסיקים לעשן. טיפול זה פועל באמצעות מתן רמות נמוכות,של ניקוטין, שעשויות לעזור בהפחתת הסימנים הפיזיים של תסמיני הגמילה, כמו למשל הזעה.

מעבר לכך, כאשר מזיעים מאד, הפעולה הראשונה שיכולה לסייע היא שתיית כמויות גדולות של מים, בכדי להחזיר לגוף את הנוזלים החסרים לו, ולנסות להשפיע על המשובים ההורמונאליים. בכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון כי תופעת לוואי זו אינה נעימה, אולם היא עשויה לחלוף בתוך זמן קצר (תוך מספר ימים), עם או ללא טיפול, ולסייע לגוף להתנקות מחומרים שנאספו בו במשך שנים רבות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!