עישון והקשר להפרעות בכלי דם פריפריים ואין אונות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אי אונותעישון הוא אחד הגורמים החשובים והידועים להפרעה בתפקוד כלי הדם הפריפריים ולהפרעות בזקפה.

כ-15% מבין המעשנים סבלו אי פעם מהפרעות בזקפה, ואנשים המעשנים קופסה ביום סובלים מהפרעות בזקפה ב-60% יותר מאשר כאלה שאינם מעשנים. עישון הסיגריות משפיע על כלי הדם הפריפריים, אשר פגיעה בתפקודם גורמת בסופו של דבר להשפעה על אספקת הדם לאזור המפשעה ואיבר המין, ולהפרעת זקפה.

הפסקת עישון יכולה לתרום לשיפור התפקוד המיני, וככל שהפסקת העישון תתבצע מוקדם יותר כך הסיכוי לחזור לחיי מין תקינים יעלה.

השפעת העישון על כלי הדם הפריפריים

עישון ידוע כגורם המגביר את טרשת העורקים, אשר פוגעת בכלי דם בכל הגוף. טרשת העורקים הוא תהליך הגורם בהדרגה להצטברות פלאק שומני על דפנות העורקים, אשר גורם להיצרות בכלי הדם ולהפרעה בזרימת הדם בהם.

העישון גורם לנזק לתאי האנדותל המצפים את דופן כלי הדם, גורם לכיווץ שלהם באמצעות הפעלה של המערכת הסימפתטית, ותורם לתהליכים דלקתיים ולשגשוג השריר החלק של כלי הדם.

כל אלה, ועוד גורמים אחרים משפיעים בסופו של דבר על תהליך טרשת העורקים, אשר גורמת להיצרות של כלי הדם ולהפרעה בזרימת הדם דרך העורקים.

להפרעה בזרימת הדם, הנגרמת כתוצאה מהעישון מספר השפעות:

  • פגיעה בתפקוד המיני – אזור מערכת המין דורש אספקת דם טובה, והיצרות של כלי הדם אשר גורמת לפגיעה באספקת הדם למערכת המין מובילה בסופו של דבר לאין אונות. הרחבה של כלי הדם באמצעות תרופות המרחיבות כלי דם (כמו ויאגרה) מחזירה את זרימת הדם הטובה לאזור ולכן משפרת את התפקוד המיני.
  • כאבי שרירים – היצרות של כלי דם יכולה גם לגרום להפרעה באספקת הדם לשרירים, אשר יכולה לגרום לכאבי שרירים ולהופעת עייפות לאחר מאמץ קצר.
  • איסכמיה – במקרים חריגים ונדירים, בהם קיימת הפרעה בזרימת הדם הפריפרית לצד מחלות רקע נוספות (כמו לדוגמא סוכרת) יכולה להופיע איסכמיה באזורים מרוחקים הגורמת לפגיעה קשה ולעתים בלתי הפיכה.

השפעת העישון על הזקפה

מכיוון שעישון הוא אחד ההרגלים הנפוצים ביותר בעולם, הוא נחשב כיום לאחד הגורמים המובילים להפרעות בזקפה ובתפקוד המיני. עישון גורם לפגיעה קשה בכלי הדם האחראים לאספקת הדם לאזור המפשעה במנגנונים המתוארים, ועל כן יכול לגרום להפרעות קשות בתפקוד המיני כבר בגיל צעיר.

שילוב של עישון עם גורמי סיכון נוספים להפרעות זקפה, כמו השמנה, יתר לחץ דם ושימוש בתרופות מגביר כמובן את ההפרעה בתפקוד המיני, ומשפיע באופן משמעותי על הזקפה ואיכותה.

עישון יכול לגרום להפרעה בהגעה לזקפה, הפרעה בשמירה על הזקפה וזקפה חלשה, שפיכה מוקדמת והפרעות נוספות, ומשפיע מאוד על איכות חיי המין.

מכיוון שהפגיעה בכלי הדם מתרחשת באופן הדרגתי, ההשפעה של העישון על התפקוד המיני היא גם כן הדרגתית ומופיעה לרוב לאחר מספר שנים של עישון אינטנסיבי. עם זאת, קיימים מקרים בהם עישון גורם להפרעות בזקפה גם אצל צעירים, ולכן חשוב מאוד להפסיק לעשן כבר בגיל צעיר על מנת למנוע את הסיבוכים האלה.

השפעת הפסקת עישון על כלי דם פריפריים וזקפה

הפסקת עישון יכולה כמובן להפחית את ההשפעה ההרסנית על כלי הדם הפריפריים ועל הזקפה, ובמקרים מסויימים גם לגרום להפחתת הסימפטומים השונים.

מאתר המומחים לטיפול באין אונות – feeling.co.il נמסר כי תוך מספר שנים, הפסקת עישון יכולה להחזיר ברמה מסויימת את התפקוד המיני ואת איכות הזקפה, וכמו כן להשפיע בצורה חיובית על זרימת הדם בפריפריה וכתוצאה להפחית את כאבי השרירים ואת הסיבוכים הנוספים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!