מהן סדנאות להפסקת עישון?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סדנאות להפסקת עישוןהאדם המעשן תלוי בסיגריה תלות מוחלטת שעוטפת אותו במשך תקופת העישון. הסיגריה הופכת להתמכרות של ממש כמו כל התמכרות אחרת, דוגמת התמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול וכיוצא בזה.

מנהגי העישון נובעים קודם כל ממניעים נפשיים והתנהגותיים ורק אחר כך ממניעים פיזיים. אדם שמתחיל לעשן סיגריה ועוד סיגריה, ולאחריה עוד אחת ועוד כמה, הופך למכור לעישון סיגריות.

אדם המעשן סיגריות גורם לנזק אישי לגופו וגם לנזק סביבתי, שכן מי שנמצא לידו – משפחה, חברים, עמיתים לעבודה וכדומה שנפגשים עמו מדי יום הופכים בגללו למעשנים פאסיביים.

מודעות לעישון

במהלך העשורים האחרונים המודעות לסכנות שישנן בעקבות עישון סיגריות הולכת וגדלה ואנשים מכירים בזה כהרגל רע שחובה להפסיקו.

מדובר באנשים שלא מעשנים וגם במעשנים עצמם. למרות המודעות שישנה, עדיין פעולת הפסקת העישון היא קשה כי היא מצריכה גיוס של כוחות נפשיים גדולים מצד המעשנים.

ההחלטה להפסיק לעשן

בנושא הפסקת העישון ישנן שתי קבוצות של אנשים: כאלה שמחליטים ביום אחד שהם מפסיקים לעשן ונגמלים באופן עצמאי, וכאלה שצריכים דרבון ותמיכה של אנשים אחרים למען יוכלו לעבור את תהליך הגמילה בהצלחה.

במיוחד עבור קבוצה זו של אנשים קיימות סדנאות להפסקת עישון אשר מציעות ליווי קבוצתי ותמיכה של מנחים מומחים למשך כל תהליך הגמילה. סדנאות לגמילה מעישון מתקיימות במסגרות פרטיות – מכונים פרטיים או דרך קופות החולים. גם ההחלטה להתמודד לבד עם הפסקת העישון וגם במסגרת של סדנאות להפסקת עישון האנשים נדרשים לגייס כוחות נפשיים רבים ולהיות בעלי מוטיבציה גבוהה למען ההצלחה.

הדרך לגמילה

הדרך לגמילה מעישון סיגריות רצופה בקשיים לא מעטים. תהליך הפסקת העישון יכול להיות ממושך וקשה מכיוון שעישון סיגריות הוא דרך התנהגות מסוימת שהאנשים המעשנים סיגלו לעצמם לאורך חייהם.

ההתמכרות לעישון סיגריות אינה רק התמכרות פיזית לחומר הניקוטין אלא בעיקר התמכרות נפשית, ולכן הנגמלים צריכים לעבור שני תהליכים בו זמנית עד להפסקת העישון – תהליך פיזי של גמילה מהניקוטין ותהליך נפשי של גמילה מהרגלי ההתנהגות שליוו אותם לאורך שנים.

מחקרים רבים בתחום מראים כי הפסקת עישון מסודרת, בשילוב תרופות וקבוצות תמיכה מבטיחות הפסקת עישון לטווח ארוך.

מה בסדנאות?

סדנאות להפסקת עישון הן למעשה מסגרות טיפול קבוצתיות שמתנהלות במתכונת של הנחיית קבוצות. הקבוצות מורכבות ממספר של אנשים שמעוניינים להפסיק לעשן, והם עוברים את התהליך ביחד. את מפגשי הקבוצות מעבירים מנחי קבוצות ומתמקדים בנושאים של גמילה מעישון ושל ההשלכות שלה על כל תחומי החיים של הנגמלים.

במסגרת של סדנאות להפסקת עישון מתאספים אנשים עם מכנה משותף – הרצון להיגמל מעישון, והם עוברים ביחד תהליך שלם במשך תקופה, בדרך כלל אחת לשבוע למען השגת אותה מטרה.

במסגרת סדנאות להפסקת עישון מקבלים המשתתפים סיוע בתחום הקוגניטיבי, הרגשי וההתנהגותי במטרה לשנות את הרגלי העישון עד אשר תושג לחלוטין הגמילה. המשתתפים בסדנאות לומדים כיצד להתמודד בחיים ללא עישון סיגריות והם צוברים מיומנויות על מנת שיוכלו להתמיד לאורך זמן בחיים שלאחר הגמילה.

חשיבות הסדנאות

עצם העובדה שבסדנאות להפסקת עישון נאספים אנשים בעלי מכנה משותף והוא הרצון להפסיק לעשן תורמת בצורה משמעותית לכל אחד מהמשתתפים. הסדנאות הן מקור חשוב מאוד של עידוד ושל תמיכה חברתית ורגשית למשך כל הדרך על להפסקת העישון.

אנשים שמחליטים להפסיק לעשן מתמודדים פעמים רבות עם תסכולים, מעידות ומשברים משום שתמיד קיים הצורך לעשן סיגריה אחת פה וסיגריה אחת שם. למרות הרצון העז הם מודעים למשמעות של העישון ולהשלכות הטמונות בו, ובמסגרת סדנאות להפסקת עישון הם יכולים לשתף את האחרים בכל החוויות ובכל התחושות שלהם במסע.

השיתוף עם האחרים מסייע רבות בתהליך הגמילה ובהתמודדות הלא פשוטה. משתתפי הסדנאות מקשיבים לחבריהם ומשתפים חזרה בחוויות ובקשיים וכך הם מרגישים שהם לא לבד בתהליך, והביטחון העצמי שלהם והאמונה הפנימית בהצלחה הולכים וגדלים, מה שמביא אחריו הצלחה גדולה יותר בהפסקת העישון.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!