הפסקת עישון בקופות החולים – מה האפשרויות?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישון בקופות חוליםלמרות שהניקוטין המצוי בסיגריה איננו נחשב לסם בלתי חוקי, ועל כן מבחינת החוק השימוש בסיגריה מותר, הרי שבעיקרו של דבר מדובר על סם ממכר לכל דבר.

למעשה, מדובר על חומר ממכר במידה בלתי רגילה, שמקשה מאוד על הרגילים בעישון לחדול מן ההרגל הבלתי בריא הזה.

על אף שרבים סבורים שהניקוטין הוא החומר המזיק שבסיגריה, הדבר רחוק מן המציאות. לא הניקוטין הוא המוביל לפגיעות הבריאותיות הכרוכות בעישון הכוללות מחלות לב, סרטן הריאות וצרות נוספות אחרות.

מרבית הנזק נוצר ממרכיבים אחרים שנמצאים בסיגריה והללו פוגעים בבריאות במידה שאין ערוך לה.

נזקי העישון אינם מסתכמים בפגיעה רק במעשן עצמו (שידוע גם בכינוי המעשן האקטיבי) כי אם גם בסובבים אותו (המכונים, במקרה זה, מעשנים פאסיביים) שהם פעמים רבות ידידים, חברים, קרובים ובני משפחה.

בשל הפגיעה הניכרת בבריאות, וגם בשל העובדה שהטיפול בחולים כרוך בלא מעט כסף, הבינו קופות החולים שעליהן לעשות דבר מה ושיש לנקוט צעדים לא רק בטיפול במחלות הנלוות לעישון.

מיד נראה מה מציעות קופות החולים למבוטחים המבקשים להיגמל סוף-סוף מן מההתמכרות המזיקה שעולה גם בבריאות וגם בכסף רב.

להפסיק לעשן עם קופת חולים כללית

עבור מבוטחיה המעשנים המבקשים ללמוד אודות העישון ונזקיו מציעה קופת חולים הכללית לשאוב מידע, כלים, וטיפים באמצעות השתתפות בפורום מקצועי שנמצא באתר האינטרנט שלה.

בנוסף מציעה הקופה ללקוחותיה המעוניינים לקדם באופן אקטיבי את תהליך הגמילה עצמו, להגיע לקבלת ייעוץ אישי מקצועי שנועד לסייע להם בכך. אגב, מחיר הייעוץ מסובסד ללקוחות בעלי ביטוח רפואי משלים של הקופה.

נוסף על הפעילות בפורום או קבלת הייעוץ האישי, מזמינה קופות חולים כללית את לקוחותיה לקחת חלק פעיל בסדנאות לגמילה מעישון.

על פי נתוני קופת החולים, השתתפו בסדנאות הגמילה הללו כבר אלפי אנשים, רבים מהם הצליחו להיגמל במהלך הסדנה או לאחר סיומה. הסדנאות מועברות על ידי אנשי מקצוע שמסייעים להתמודד עם הצדדים השונים של ההתמכרות – עם הצד הפיסיולוגי, עם הצד הנפשי ועם מצבים של קושי להמשיך בתהליך. ראוי לציין שההשתתפות בסדנאות הללו איננה כרוכה בתשלום וכדי להירשם יש ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של הקופה.

להפסיק לעשן עם קופת חולים מכבי

בדומה לקופת חולים הכללים, גם קופת חולים מכבי מציעה למבוטחיה להשתתף בסדנאות מקצועיות שנועדו ללוות ולחזק את הנגמל בתהליך הגמילה.

מלבד השתתפות בסדנת גמילה מציעה הקופה אפשרות נוספת – גמילה באמצעות הטלפון. טיפול זה, שניתן חינם, מהווה חלופה להשתתפות בסדנה וניתן להצטרף לאחר קבלת הפניית מרופא המשפחה. סוג זה של טיפול נבנה על פי עקרונות שהוכחו כמוצלחים בסדנאות הגמילה.

ראוי לציין שמלבד השתתפות בסדנאות מקובל לעיתים לעשות שימוש גם בתרופות שנועדו לסייע בגמילה. תרופות אלה, אגב, נחשבות כיום לחלק אינטגראלי מסל הבריאות.

להפסיק לעשן עם קופת חולים לאומית

גם קופת חולים לאומית מאמינה שהסדנאות לגמילה מעישון הן דרך יעילה לגמילה.

לכן, לקוחות הקופה המבקשים לקחת חלק בסדנאות אלה (בחינם) יכולים ליצור קשר עם הקופה ולברר היכן ומתי תתקיים הסדנא הקרובה.

להפסיק לעשן עם קופת חולים מאוחדת

בדומה ליתר קופות החולים, גם קופת חולים מאוחדת מציעה ללקוחותיה לקחת חלק בסדנאות לגמילה מעישון.

אגב, זה המקום לציין שמרבית המומחים סבורים שגמילה תוך כדי השתתפות בסדנא יעילה הרבה יותר מאשר הניסיון להיגמל באופן עצמאי, ללא עזרה מסודרת.

אי לכך, אין פלא שהסדנאות לגמילה תופסות מקום של כבוד בכל קופות החולים השונות בארץ.

ראו גם:
הפסקת עישון באמצעות דמיון מודרך

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!