להפסיק לעשן לפני ניתוח

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישון לפני ניתוחהפסקת עישון חיונית לכל אחד, אך אצל אנשים המתכוננים לניתוח הפסקת העישון היא מחייבת.

עישון לפני ניתוח יכול לגרום לסיבוכים שונים, כמו הפרעה ברמת החמצן בדם, פגיעה באיחוי הרקמה, הגברת הקרישיות וסיכון להתפתחות סיבוכים סביב הניתוח.

אי לכך, הפסקת עישון לפני ואחרי הניתוח היא מחייבת, ולמרות הקושי חשוב להתאמץ ולהיגמל מהעישון.

על מנת לעשות זאת, ניתן לפנות לרופא המשפחה לקבלת תרופות ותחליפי ניקוטין כמו מדבקות או מסטיקים, ובדרך זו להצליח בסופו של דבר בתהליך הגמילה מהסיגריות.

הפסקת העישון כחלק חשוב מההכנה לניתוח

כל ניתוח בהרדמה מלאה דורש הפסקת עישון של לפחות שבועיים לפני ההגעה לניתוח. בתהליך ההרדמה, הגוף נדרש לתפקוד מיטבי, בעיקר בתחום הנשימה ופעילות כלי הדם.

כידוע, עישון סיגריות גורם לשינויים רבים אשר יכולים להפריע להצלחת הניתוח ובמקרים מסויימים אף לגרום לסיבוכים מסכני חיים של תהליך ההרדמה.

לדוגמא, הפרעה בתפקוד הריאתי או בעיה בנשיאת החמצן יכולה לגרום לסיבוכים משמעותיים, אשר יכולים לפגוע בסיכויי ההצלחה של הניתוח.

אי לכך, בניתוחים מתוכננים, נדרשים המנותחים להפסיק לעשן לפני ההגעה אל הניתוח, וזאת על מנת למנוע את הסיבוכים השונים. בניתוחי חירום, אין ברירה והמנותחים חשופים להשפעת העישון על הצלחת הניתוח.

קיימות מגוון דרכים להפסיק לעשן, אולם לפני ניתוח מומלץ לבחור בדרכים טבעיות לגמילה מעישון, כגון דיקור סיני. חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל ולבדוק אלו מוצרים להפסקת עישון מותרים לשימוש לפני הניתוח.

העישון מפריע לתהליך החלמת הרקמה

עישון הסיגריות גורם לפגיעה בזרימת הדם לפריפריה, ולכן מפריע לתהליכי החלמת הרקמה. בניתוחים בהם מבצעים חתכים גדולים, נדרש תהליך החלמה ארוך אשר הצלחתו תלויה בין היתר באספקת חמצן ונוטריינטים לרקמה הפגועה.

אצל אנשים אשר אינם מעשנים, אספקת אותם מרכיבים מגיעה בצורה טובה על ידי זרם הדם, אך במעשנים, אשר סובלים מזרימת דם מוגבלת, אספקת החמצן והנוטריינטים לרקמה הצלקתית פגועה, ותהליך איחוי הרקמות אינו מתבצע בצורה מיטבית.

בעוד בניתוחים קטנים חשיבות איחוי הרקמה קטנה, כאשר מדובר בניתוחים גדולים, איחוי לא טוב של חתך הניתוח עשוי לגרום להופעת צלקת גדולה ולא יפה.

החשיבות להפסקת העישון היא מירבית כאשר מדובר בניתוחים פלסטיים, בהם אחת הדרישות היא להישארות צלקת מינימלית, ועל מנת לאפשר זאת חשוב מאוד להפסיק לעשן לפני ואחרי הניתוח.

השפעה על תפקוד הריאות ועל נשיאת החמצן

עישון סיגריות גורם לעליה ברמת הפחמן החד חמצני (CO) בדם, אשר פוגעת ביכולת ההמוגלובין לשאת חמצן.

כאשר נשיאת החמצן נפגעת, אספקת החמצן לרקמות השונות יורדת, ועלולים להתפתח סיבוכים. מכיוון שניתוח הוא אירוע סטרסוגני, חשוב מאוד שתהיה אספקת חמצן טובה לכל רקמות הגוף על מנת לספק להן את כל הצרכים בצורה המירבית.

מלבד זאת, עישון פוגע גם בתפקוד הריאתי, והפסקת העישון נדרשת על מנת לאפשר למנותחים לנשום בצורה טובה במהלך הניתוח.

השפעת העישון על קרישיות יתר

אחת ההשפעות החשובות ביותר של עישון סיגריות היא הגברת קרישיות היתר. מכיוון שאחרי ניתוח, המנותחים נשארים לרוב סטטיים ומרותקים למיטה, קיים סיכון מוגבר לפתח קרישי דם, העלולים לגרום לסיבוכים כמו תסחיף ריאתי או שבץ מוחי.

ולכן, הפסקת עישון חיונית לפני ניתוח על מנת להפחית את הסיכון להתפתחות הקרישים ולשפר את סיכויי ההצלחה של הניתוח.

סיבוכים גדולים יותר בניתוחים אצל מעשנים

ניתוח הוא אירוע אשר יכול לגרום לסיבוכים שונים, ואחרי ניתוח יכולים להתפתח מצבים מסכני חיים כמו התקף לב, שבץ מוחי, תסחיף ריאתי זיהום, דימום ומקרים נוספים.

מחקרים שונים הראו שאנשים מעשנים סובלים יותר מסיבוכים אחרי ניתוח לעומת כאלה אשר לא מעשנים.

העישון מגביר את הסיכון למחלות רבות, אשר במקרים רבים נוטות להתפתח כאשר הגוף חלש אחרי ניתוח.

מסיבה זו, חשוב מאוד להפסיק לעשן לפני הניתוח, על מנת לצמצם ככל שניתן את הסיכון להתפתחות סיבוכים סביב הניתוח, ולאפשר החלמה טובה.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!