הפסקת עישון באמצעות דיקור סיני

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דיקור להפסקת עישוןאחת הטכניקות המפורסמות בעולם הרפואה המשלימה הוא הדיקור הסיני, אשר יכול לסייע בפתרון מספר רב של בעיות רפואיות ובין היתר יכול להקל על תהליך הגמילה מהעישון.

במהלך הדיקור, מוכנסות מחטים אל מקומות שונים בגוף וגורמות לשינויים כימיים ואנרגטיים אשר בסופו של דבר אמורים לגרום להקלה על תסמיני הגמילה הקשים.

חשוב לזכור שדיקור סיני אינו אופציית הבחירה הראשונה כטיפול לגמילה מעישון, ויש לפנות אליו כטיפול משלים בלבד תוך שימוש בתכשירי גמילה אחרים המומלצים על ידי הרופא.

מהלך הדיקור הסיני לגמילה מעישון

תהליך הגמילה מעישון באמצעות דיקור סיני כולל מספר מפגשים בהם מוכנסות מחטים במקומות שונים בגוף, ובעיקר באוזניים.

על פי מומחי הרפואה הסינית, הדיקור הסיני גורם לשינויים אנרגטיים ולהשפעה על איברים שונים ובכך יכול לסייע לגמילה מעישון.

התהליך דורש מספר מפגשים, אשר מתחיל לרוב ממפגש אחד בשבוע ויורד בהדרגה, עד שתוך מספר חודשים מושגת הגמילה המיוחלת.

איך דיקור סיני מסייע להפסקת עישון?

דיקור סיני אמור להשפיע לטובה על תופעות הלוואי של הגמילה, ובכך לשפר את הסיכויים להיגמל מעישון. במהלך הדיקור, החדרת המחט גורמת ככל הנראה לשחרור של כימיקלים שונים אשר מסייעים לשיפור המצב הכללי, וחלק מהמטופלים מדווח על הקלה על הרצון לסיגריה, הפחתת הרגזנות ושיפור מצב הרוח.

מלבד ההשפעה המיטיבה עם תסמיני הגמילה, המומחים לדיקור הסיני טוענים שתהליך הדיכוי עצמו מספק ניקוי רעלים לגוף אשר עוזר לסלק את רעלי העישון ולסייע בהמשך ניסיונות הפסקת העישון.

יש לציין שבעוד חלק מהמטופלים מרוצים מאוד מהדיקור הסיני ומדווחים על כך שבזכות הטיפול הזה הצליחו להיגמל מעישון, חלק גדול אחר אינו מרוצה ומדווח על כך שהטיפול לא גרם לשינוי.

ולכן, חשוב לזכור שהצלחת הטיפול היא אינדיווידואלית ומשתנה בין מטופל למטופל, ועל כן תוצאות הטיפול יכולות להיות מאכזבות.

היעדר הוכחה מדעית להצלחת הטיפול

למרות שאנשים רבים מאמינים בסגולות הרפואיות של הדיקור הסיני, עדיין אין הוכחות מדעיות לגבי יעילותו במניעת עישון והוא נחשב לדרך טבעית להפסקת עישון. מחקר שפורסם בשנת 2008 הראה שאין הבדל בין דיקור סיני אמיתי ובין דיקור סיני "מזוייף", ובשני המקרים השפעת הדיקור על הגמילה מעישון הייתה דומה.

בנוסף, אין הוכחה שהדיקור הסיני יעיל לעומת סוגי טיפול אחרים למניעת עישון, ועל כן רוב הרופאים המאמינים ברפואה הקונבנציונלית ימליצו לפנות לדיקור הסיני בשלב מאוחר יותר.

הדעה הרווחת היא שדיקור סיני משיג שיפור במצב ויכול להקל על תהליך הגמילה מהעישון בעיקר בגלל היחסים הטובים בין המטפל למטופל, אשר מספקים אפקט מרפא כלשהו.

על פי דעה זו, בזכות העובדה שהמטפלים ברפואה הסינית מקדישים תשומת לב רבה למטופלים (לדוגמא לעומת הרופאים בקופת החולים), קיים אפקט תרפויטי כלשהו אשר יכול לסייע להיגמל מעישון.

אי לכך, חשוב מאוד להבין שדיקור סיני יכול להיות פתרון יעיל בעיקר כטיפול משלים, אשר בא בשילוב עם תרופות להפסקת עישון, מסטיקים ומדבקות ניקוטין.

חשיבות הרפואה המשלימה בתהליך הגמילה מעישון

תהליך הגמילה מעישון הוא תהליך ארוך, מייגע ולעתים קרובות מאכזב, ורק כ-30% מהאנשים אשר מנסים להיגמל מצליחים בתהליך. על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה, חשוב מאוד לשלב בין דרכי טיפול שונות אשר כוללות בין היתר את עולם הרפואה המשלימה.

אנשים המאמינים ברפואה משלימה כדרך חיים יכולים ליהנות מהשפעת הדיקור הסיני וטיפולים רפואיים אחרים, ולכן מומלץ להם מאוד לנסות את אחד הטיפולים האלה.

עם זאת, חשוב לזכור כי לעומת התרופות, המסטיקים ומדבקות הניקוטין אשר מהוות טיפול "מחייב" להצלחת תהליך הגמילה מעישון, הטיפול המשלים בא בנוסף לטיפולים האלה, ויכול לגרום להאצת הגמילה ולהקלה עליה.

מה היתרונות של הפסקת עישון באמצעות דיקור סיני?

כיום קיימות בשוק שיטות רבות להספקת עישון, קורסים, ספרים, סדנאות, חומרים כמו מסטיקים עם ניקוטין, תרופות, תכשירים ועוד. הפסקת עישון באמצעות דיקור סיני היא שיטה טבעית שניתן לשלב בקלות עם כל שיטה נוספת להפסקת עישון. מלבד היתרונות שמספק הדיקור הסיני בעידוד הפסקת עישון ותהליך הגמילה, מדובר ברפואה משלימה לכל דבר, לכן ניתן לשלב בזמן הדיקור מטרות נוספות לטיפול. תהליך הדיקור הוא תהליך מרגיע ונעים, שמספק למטופל בזמן מרגיע עם עצמו. הפסקת עישון באמצעות דיקור סיני אינה כואבת.

מתי כדאי לעשות הפסקת עישון באמצעות דיקור סיני?

הפסקת עישון באמצעות דיקור יכולה להתאים לכל סוגי המעשנים, מעשנים קלים או כבדים, לעיתים בשילוב שיטות נוספות לגמילה במידת הצורך. ניתן להתחיל את התהליך בכל שלב, אך מרגע שיש מוטיבציה להפסקת העישון מומלץ לנצל את המומנטום ולקבוע באותו הרגע תור לתהליך הפסקת העישון. לעיתים אם מחכים יותר מדי, החששות עולים על הבטחון והצורך בהפסקת העישון וחבל לפספס את ההזדמנות.

לסיכום, עישון יכול להוביל לאינספור בעיות רפואיות, חלקן שוליות וחלקן קשות ואף בלתי הפיכות. הנזקים שנגרמים לכל מערכת בגוף הם אדירים ואף בטווח הרחוק, עישון עלול לעודד שכפול של תאים סרטנים ולהוביל להיווצרותה של מחלת הסרטן כמו סרטן הפה, סרטן הריאות, סרטן הכבד ועוד. בנוסף, אנשים שמעשנים לאורך שנים עלולים לסבול מבעיות בשיניים ובחניכיים, בעיות לב וכלי דם ואף מגדילים את הסיכון לעבור שבץ מוחי והתקף לב. לכן, מומלץ למצוא את הפתרון היעיל והטוב ביותר עבורכם להפסיק לעשן, בין אם זה דיקור סיני, ובין אם פתרונות גמילה אחרים. אמנם מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט, שכן הגוף מכור ויש כל מיני תסמיני גמילה שכנראה יופיעו לאורך הגמילה, אבל נחישות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך והיא זו שתסייע לכם להתמודד. בנוסף, חיזוקים חיצוניים ותמיכה דרך אנשים שקרובים לכם, יכולים לעזור גם כן לעבור את תהליך הגמילה בשלום ולהפסיק אחת ולתמיד לעשן.  

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!