הפסקת עישון בלייזר – איך עושים את זה?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לייזר לגמילה מעישוןאחת השיטות החדשות והמיוחדות להפסקת עישון, היא הפסקת עישון בלייזר.

בשנים האחרונות, מופיעות שיטות רבות להפסקת עישון אשר מיועדות לשמש כטיפול משלים לתמיכה בנסיונות הגמילה של המטופלים. גמילה מעישון היא תהליך ארוך, מייגע ומאכזב, ואנשים רבים פונים לטיפול בלייזר להפסקת עישון על מנת לנסות דרך נוספת להפסיק לעשן לאחר שהדרכים הקודמות כשלו.

יש לציין שהפסקת עישון בלייזר אינה מומלצת כטיפול יחיד, וחשוב מאוד לשלבו עם דרכים נוספות להפסקת עישון כמו תרופות, מסטיקים, טיפול קבוצתי או אישי וכו'.

בסופו של דבר, חלק גדול מהאנשים אשר ניסו הפסקת עישון בלייזר מרוצים מהטיפול, אך מכיוון שמדובר בטיפול חדש אין עדיין הוכחות לגבי יעילותו.

מהו הטיפול בלייזר?

הטיפול בקרני לייזר הוא טיפול בו משתמשים בקרני לייזר בעצמה נמוכה (הקרויות גם "לייזר רך" או "לייזר קר") במקומות שונים בגוף.

במהלך הטיפול, הלייזר מכוון לאזורים מסויימים כמו מקומות מוגדרים בידיים, האוזניים, האף ומקומות נוספים. טיפול זה מבוסס על ההשערה שהעברת האנרגיה על ידי קרני הלייזר תגרום לשינויי גופניים, אשר יביאו לשיפור במצב ובסופו של דבר יגרמו להפסקת העישון.

ניתן לראות שטיפול זה דומה מאוד לדיקור הסיני, אשר נחשב לטיפול ותיק יותר ומתבסס גם כן על העברת אנרגיה ויצירת שינויים פיזיולוגיים דרך גירוי אזורים שונים בגוף.

בניגוד לדיקור הסיני אשר כולל שימוש במחטים וגורם למעט כאב ואי נוחות, הטיפול בלייזר אינו כואב, וכמעט ואינו מפריע למטופלים, ולכן נחשב לפופולארי מאוד.

הגברת רמת האנדרופינים בגוף מאפשרת להתגבר על תסמיני הגמילה

לכאורה, אנשים רבים שואלים איך טיפול בקרני לייזר המכוונות למקומות שונים בגוף גורם בסופו של דבר להפסקת עישון.

הבסיס הביולוגי לטיפול בלייזר הוא ההשערה שהגירוי אשר קרני הלייזר יוצרות ברקמות הגוף גורם כתגובה לשחרור של אנדרופינים, אשר יוצרים תחושת נוחות והנאה.

כאשר מפסיקים לעשן, רוב האנשים מפתחים תסמיני גמילה אשר גורמים למתח רב, עצבנות ותוך מספר ימים לחזור לעשן. האפקט הממכר של הסיגריה והתפתחות התסמינים האלה גורמים לכך שרוב האנשים מתייאשים מתהליך הגמילה, ובסופו של דבר חוזרים לעשן.

וכך, לאחר טיפול לייזר רמת האנדרופינים בגוף עולה, מצב הרוח משתפר והסיכוי להיגמל מהסיגריות עולה.

ניתן להבין שהטיפול בלייזר דורש היענות רבה מצד המטופלים שחייבים להתאמץ על מנת להפסיק לעשן, ולא מדובר ב"פתרון קסם" להפסקת העישון אלא בדרך מסויימת להקלה על תסמיני הגמילה ולהקלה על תהליך הגמילה הקשה.

מטופלים רבים אשר עברו טיפול בלייזר מדווחים על שיפור משמעותי במצבם ועל הצלחה בטיפול, אך מצד שני קיימים מטופלים אחרים אשר גם אחרי שניסו את הטיפול בלייזר לא הצליחו להיגמל אלא חזרו בסופו של דבר לעשן.

תכנית אישית נדרשת עבור כל מטופל

הטיפול בלייזר דורש היערכות מוקדמת ויצירת תוכנית עבודה אישית, על פי רמת ההתמכרות ופוטנציאל הגמילה.

אצל מעשנים "קלים", אשר מעשנים כמות סיגריות קטנה ואינם אמורים לפתח תסמיני גמילה משמעותיים, ניתן להסתפק בטיפול מוגבל בלייזר, בעוד אצל מעשנים כבדים, אשר מועדים לתסמיני גמילה משמעותיים יש צורך בטיפולי לייזר אינטנסיביים ונרחבים יותר, על מנת להשיג תוצאות טובות.

המלצה לבצע את הטיפול בשילוב עם דרכי טיפול אחרות

מכיוון שהטיפול דורש מאמץ אישי של המטופלים להפסיק לעשן, רצוי מאוד לשלב אותו כחלק מתכנית מסודרת להפסקת עישון.

התייעצות עם איש מקצוע מתאים, ושימוש בתכשירים נוספים להפסקת עישון (כמו תרופות, מדבקות ומסטיקים), ישפרו את סיכויי ההצלחה של הטיפול ויוכלו בסופו של דבר להביא לגמילה מוחלטת מהעישון ולחיים בריאים וטובים יותר.

אולי יעניין אותך גם:

עד כמה תרופות להפסקת עישון יעילות? מחקר בדק

הפסקת עישון בלייזר – מה היתרונות?

מעשנים רבים חוששים מתהליכי גמילת עישון כי הם דורשים מהם להתמודד לא רק עם ההשלכות הפיזיות של הפסקת העישון אלא גם עם ההשלכות הנפשיות והרגשיות. גם תהליכי גמילה רבים משלבים בתוכם אלמנטים שונים שחלקם אינם נעימים. היתרונות של הפסקת עישון בלייזר היא שמדובר בתהליך פשוט, ללא כאבים, שמשפר את מצב הרוח של המטופל, בהתאמה אישית למטופל ולצרכים שלו.

הפסקת עישון בלייזר – למי זה מתאים?

הפסקת עישון בלייזר יכולה להתאים לכל סוגי המעשנים, גם למעשנים קלים יותר וגם למעשנים כבדים יותר. היא יכולה להתאים במיוחד למי שניסה בעבר שיטות אחרות ולא הצליח מכיוון שמדובר בשיטה חדשנית יחסית. 

מתי כדאי להתחיל בתהליך הגמילה?

אם לרגע תקפה אתכם תחושת מוטיבציה להפסיק לעשן – זה הרגע לתקוף. מוטיבציה היא תחושה שחולפת מהר, כך שאם לרגע אתם מרגישים מסוגלות להפסיק לעשן זה הזמן ליצור קשר ולהירשם להפסקת עישון. תנסו לקבוע תור מוקדם ככל שניתן ואל תבזבזו רגע בתהליך שלכם להפסקת עישון. נסו לברר על התכנית שמתאימה לכם והתחילו להפסיק לעשן. 

איך אדע מה מתאים לי?

בעוד השיטה של הפסקת עישון בלייזר נחשבת לקצרה ויעילה, יש שיטות שלוקחות זמן רב יותר. לכל מעשן יש אופי שונה ולכן מה שיתאים לאחד, לאו דווקא יתאים לאחר ולכן מומלץ לבחון כמה מסלולי גמילה לעומק. 

לסיכום, עישון פוגע בגוף שלנו במגוון של היבטים. הוא גורם נזקים לעור ומעודד את תהליך ההזדקנות, גורם לקמטים וקמטוטים. בנוסף, עישון מגדיל משמעותית את הסיכון לחלות במחלת הסרטן, כאשר החשיפה היא לסוגים שונים ומגוונים לרבות סרטן חלל הפה, סרטן הריאות, סרטן הגרון ועוד. עישון מוביל למגוון רחב של בעיות רפואיות כמו היצרות של העורקים ומגדיל את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי. לכן, מומלץ למצוא את השיטה המתאימה ביותר עבורכם ולהחליט על תכנית גמילה. הפסקת עישון אולי תעודד הופעה של תסמיני גמילה כאלה ואחרים, אך בטווח הרחוק, מדובר בתהליך שיציל ויאריך את החיים שלכם. 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!