איך משפיע העישון על השתלות שיניים?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עישון והשתלות שינייםהשתלת שיניים הינה טיפול כירורגי פשוט למדי, אשר נועד לתת מענה למטופלים אשר סובלים מחסר בשיניים. החסר הזה יכול להיות מלא או חלקי, והטיפול מאפשר לשוב לשגרה תוך זמן קצר יחסית.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לקחת בחשבון גורמים שיכולים להשפיע על הצלחת הטיפול ולעיתים גם לגרום לסיבוכים מיותרים.

את הבעיות הנפוצות ניתן לחלק לשניים – בעיות שנובעות מחוסר מקצועיות של חלק מהרופאים, ובעיות שנובעות ממאפייני החולה ומסגנון חייו.

מחלות מסוימות, ועישון הינם גורמים ראשונים במעלה שמפריעים להיקלטות השתלים בקרב המטופלים.

מומחים בהשתלות

טיפולי השתלות שיניים בישראל הפכו להליך נפוץ, אף על פי שמדובר שתהליך כירורגי לכל דבר. הנתונים מראים שמספר טיפולי ההשתלות הללו גדול בישראל יותר מאשר בחו"ל (מבחינת אחוז המטופלים ביחס לאוכלוסייה) ולנתונים הללו יש היבטים חיוביים ושליליים.

ההיבט החיובי הוא שקיימים רופאי שיניים רבים שמציעים טיפולי השתלות שיניים, שהינם מומחים בתחום זה עקב הניסיון הרב שצברו.

ההיבט השלילי הוא שישנם רופאים שמבקשים להיכנס לתחום זה והם חסרי ניסיון מספק. לכן, כאשר מבקשים לעבור טיפול שכזה, חשוב לבחור ברופא מומחה ובעל ניסיון.

לא פחות חשוב מכך – כדאי לדעת אילו גורמים יכולים לפגוע בהצלחת הטיפול וכיצד יכול המטופל להשפיע על החלמה טובה ומהירה יותר.

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים הינה טיפול שמורכב מכמה שלבים. השלב הראשון הוא בדיקת התאמה של המטופל לעבור את הטיפול. הבדיקה כוללת צילומי CT, ותשאול על היסטוריה רפואית והתנהגותית רלוונטית.

לאחר שהמטופל נמצא מתאים, על הרופא לבצע שתי פעולות עיקריות. הפעולה הראשונה היא קדיחת הלסת והכנסת השתל. הפעולה השנייה היא הלבשת השן התותבת על גבי השתל.

השתלים שנמצאים בשימוש בישראל נחשבים לשתלים באיכות מעולה. לרוב מדובר בשתלי טיטניום אשר מכילים הברגה פנימית וחיצונית, שמעניקים לשן המלאכותית אחיזה מכסימלית, וזאת בלי לפגוע בתחושה המטופל בזמן לעיסת מזון, דיבור וכדומה.

אחוזי ההצלחה של הטיפול הם טובים מאוד, אבל ישנם גורמים מספר אשר יכולים לפגום בתהליך. בין הגורמים הראשונים במעלה נמצא עישון, ובמיוחד עישון כבד.

גורמים לחוסר הצלחה בטיפול

מלבד עישון, שמיד נרחיב על השפעתו את הדיבור, ישנם גורמים נוספים שיכולים להפריע להשתלת שיניים.

  • מחלות שונות – מחלות כגון סוכרת, מחלות חניכיים אקוטיות, או תפקוד חלקי של בלוטת התריס, מקטינים את אחוזי ההצלחה של השתלות השיניים. אין מדובר על כך שהמצבים הללו מונעים מן המטופלים לעבור טיפולי השתלה שכאלה, אלא שהצטברות של כמה גורמי סיכון עלולים להפוך את הסיכויים לכישלון לגבוהים מידי מבחינה רפואית.
  • מבנה לסת – בשל העובדה שטיפולי ההשתלה הסטנדרטיים מבוצעים על ידי הכנסת שתל בהברגה, הרי שיש צורך לוודא שהלסת יכולה לעמוס בעומס הצפוי. במידה ועצם הלסת דקה מדי, הרי שטיפולי השתלה סטנדרטיים עלולים להזיק ללסת או לפגוע בעצב.

ההשפעות העישון ופתרון הבעיה

על ההשפעה של העישון במקרה של השתלות שיניים חשוב להרחיב את הדיבור, משום שכאן יש מה לעשות מבחינת המטופל כדי לסייע להצלחת הטיפול.

עישון, ובייחוד עישון כבד, מפריע לטיפולי ההשתלה בין היתר בשל הפגיעה המצטברת בחניכיים. פגיעה זו בחניכיים עשויה להפריע במהלך הטיפול עצמו ולא פחות חשוב – היא יכולה להביא לכך שלאחר הטיפול קליטת השתלים לא תהיה מושלמת.

לכן, על מנת שגם מעשנים יוכלו ליהנות מהשתלת שיניים מוצלחת עליהם לבצע מספר צעדים:

  1. יש להפסיק לעשן לפני הניתוח. גם להפחתה משמעותית של כמות הסיגריות יש חשיבות רבה.
  2. להקפיד על שמירת היגיינת הפה באופן מיוחד, וללא פשרות. במיוחד חשוב לטפל בכל בעיה ידועה בחניכיים.
  3. גם לאחר ההשתלה חשוב שלא לחזור לעשן, לפחות עד שתהליך קליטת השתלים וספיגתם בעצם הלסת הושלם, וגם ההתרפאות הושלמה.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!