הפסקת עישון גראס

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישון גראסההבדל בין עישון גראס לסיגריות הוא עצום, ובעוד סיגריות נחשבות לחוקיות וממכרות מאוד, גראס הוא אינו חוקי אך גם פוטנציאל ההתמכרות אליו קטן יותר.

הפסקת עישון גראס דומה מאוד להפסקת עישון סיגריות, מכיוון שבשני המקרים מתפתחת תלות פיזית ופסיכולוגית לעישון. בדומה למעשני סיגריות, גם למכורים לגראס קשה מאוד לשנות את הרגליהם ועל כן תהליך הגמילה שלהם קשה ביותר.

עם זאת, פניה לגמילה מסודרת אשר מספקת תמיכה נפשית והתנהגותית יכולה לסייע להצליח בתהליך הגמילה, אשר נחשב לקל יותר לעומת גמילה מעישון סיגריות.

מה הקשר בין גמילה מעישון לגמילה מגראס?

גמילה מגראס וגמילה מסיגריות דומות מאוד, מכיוון שבשני המקרים מדובר על הצורך להיגמל מפעולת עישון.

קווי הדמיון בין גמילה מעישון סיגריות וגמילה מעישון גראס הם:

  • גמילה מפעולה טקסית – העישון כשלעצמו הוא פעולה טקסית, אשר בין היתר, הטקס עצמו מספק לגוף חלק מההשפעה. הפסקת הפעולה הטקסית, בין אם בעישון סיגריות ובין אם בעישון גראס קשה לאנשים רבים, וגורמת לאי נוחות ותסמיני גמילה שונים. יש לציין שבעישון גראס, הפעולה הטקסית משמעותית יותר וכוללת את הכנת כלי העישון (גלגול ג'וינט או הכנת כלים אחרים) וזאת לעומת עישון הסיגריות, אשר ברוב המקרים מגיעות מוכנות.
  • תלות פסיכולוגית וגופנית – אנשים המתמכרים לעישון סיגריות או גראס מפתחים תלות נפשית ופיזית אשר מונעת מהם להפסיק לעשן. התלות הפסיכולוגית, קשורה לרוב לפעולה הטקסית שהוזכרה וגורמת לכך שהעישון הופך להרגל קבוע ולחלק משגרת החיים. במקרים אלה, ללא העישון יפתחו המעשנים מועקה וקושי נפשי אשר ייפתר רק על ידי עישון. מצד שני, העישון גורם לתלות גופנית לחומרים הפעילים – ניקוטין בסיגריה ו-THC בגראס ולהשפעתם על הגוף. ללא קבלת החומרים האלה, מופיעים תסמיני גמילה גופניים הכוללים בשני המקרים קשיי שינה, רוגזנות ואי שקט.
  • ניסיון לריפוי עצמי – קיימת מספר תיאוריות שתהליך ההתמכרות לסיגריות ולסמים קשור לניסיון לריפוי עצמי, בו המכורים משתמשים בסיגריות ובסמים כניסיון להתגבר על המועקות הנפשיות שלהם. מסיבה זו, הדרך הנכונה להיגמל היא להתגבר על הקשיים הנפשיים אשר גרמו להתמכרות, ומבלי לפתור את הבעיות הללו תהליך הגמילה לא יסתיים במלואו. גם בעישון סיגריות וגם בעישון גראס, קיים ככל הנראה מרכיב נפשי כלשהו, אשר פתירתו (באמצעות טיפול או תמיכה נפשית) יקל באופן משמעותי על תהליך הגמילה וימנע את הצורך בהמשך העישון.
  • גמילה תוך תכנית מסודרת יעילה יותר – בשני המקרים, גם בעישון סיגריות וגם בעישון גראס, סיכויי ההצלחה טובים יותר כאשר פונים לתוכנית גמילה מסודרת. במקרים של עישון סיגריות, תוכניות גמילה מסודרות כוללות שימוש בתרופות, תחליפי ניקוטין ותמיכה נפשית והתנהגותית, ואילו תהליך הגמילה מגראס מתבסס בעיקר על טיפולים התנהגותיים ונסיון לפתור את הבעיות הנפשיות אשר הובילו להתמכרות. בכל מקרה, על מנת לעבור את נסיון הגמילה בשלום, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע מתאימים ולתוכניות גמילה מסודרות, אשר יאפשרו את הצלחת התהליך.

כיצד עישון גראס משפיע על גמילה מסיגריות?

במרבית המקרים, עישון הגראס מתבצע תוך שימוש בטבק של סיגריות ולכן עישון הגראס מלווה בעישון סיגריות. כאשר אדם המעשן גראס רוצה להיגמל מעישון סיגריות – יהיה עליו להיגמל גם מעישון הגראס, או למצוא דרכים אלטרנטיביות לצריכתו, כך שלא יערב שימוש בסיגריות המכילות ניקוטין.

מסיבה זו הגמילה מעישון סיגריות בקרב מעשני גראס נחשבת לקשה יותר, אולם עם תוכנית גמילה מתאימה, הלוקחת החשבון את עישון הגראס – הדבר בהחלט אפשרי.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!