פיליפ מוריס מתכננת להפסיק לייצר סיגריות חדשות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פיליפ מוריס מתכוונת להפסיק לייצר סיגריות רגילותיצרנית הסיגריות הגדולה בעולם אשר הואשמה בגרימת סרטן ובמותם של עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם יצאו בהצהרה כי הם פועלים לייצור מכשיר אידוי ניקוטין אלקטרוני אשר יהווה תחליף לסיגריה ואשר כבר הושק בבריטניה.

המכשיר דמוי הסיגריה מזיק פחות באופן משמעותי מסיגריה רגילה והוא אמור להחליף אותה בעתיד.

אידוי במקום בעירה

חברת פיליפ מוריס מתחילה בשיווק של מערכת חימום טבק המהווה תחליף לסיגריות ומסוכנת פחות, המערכת פועלת על עיקרון של חימום הטבק במקום שרפתו כך שהנזק הבריאותי קטן לעומת סיגריות רגילות.

המערכת פועלת באופן מבוקר ומכונה IQOS, פעולתה מבוססת על אידוי ולא על שרפה כך שהתחליף יכיל את אותה כמות ניקוטין אולם כמות הרעלנים צפחת בכתשעים אחוזים, היות ורובם נוצרים מעשן הסיגריות. החברה מדווחת כי לאחר ניסויים נמצא כי שימוש במכשיר החדש הינו בעל השפעה בריאותית הדומה לגמילה מעישון.

מודעות לנזקי העישון

החברה אשר משרדיה ממוקמים בשווייץ השקיעה שלושה מיליארד דולר בפיתוח המערכת והיא פתוחה לשיתוף פעולה עם מדינות אשר יוציאו את הסיגריות מכלל שימוש.

לדברי המנכ"ל, החברה מודעת לנזק הבריאותי הנגרם מסיגריות וכתגובה הם משקיעים במציאת תחליף אשר מסב נזק פחות באופן משמעותי ומאפשר להפסיק באופן הדרגתי את צריכת הסיגריות הרגילות.

איך עובדת מערכת?

יצרניות הסיגריות מנסות לבחון אפשרויות לייצור תחליפים אלקטרוניים אשר אינם כוללים תוצר שריפה של טבק והמאמצים מתקיימים לאורך שנים וכוללות מחקר ופיתוח של חלופות מזיקות פחות. חברה מתחרה כבר ייצרה תחליף בשם "פרמייר" אשר פעל באופן דומה בתהליך של חימום הטבק אולם בתהליך עדיין היה מעורב הבט של שריפה כך שכמות הכימיקלים והרעלנים אשר נספגו בגוף נותרה גבוהה.

מערכת IQOS כוללת מטען המוצמד לפומית אליה מוכנסת הסיגריה ומחירה של המערכת עומד כעת על כ-215 ₪, מלבד החלק האלקטרוני, ירכשו משתמשי המערכת מקלות טבק המזכירים סיגריה אך קטנים ממנה, את המקלות מחדירים אל הפומית האלקטרונית כך שהסיגריה פועלת ללא פעולת בעירה וללא היווצרות של עשן.

סיגריה אלקטרונית: ניסיון העבר להפסיק לייצר סיגריות רגילות

על פי נתונים העולים ממחקרים נמצא כי רק כעשרים אחוזים מהמעשנים עברו לשימוש בסיגריה אלקטרונית והניסיון עמן לא הוכתר בהצלחה יתרה. כבר בשנת 2009 פרסם מינהל המזון והתרופות האמריקני אזהרה כי הסיגריה האלקטרונית מכילה חומרים מסרטנים ורעילים. הסיגריה האלקטרונית פועלת על עיקרון של אדים אשר נשאפים על ידי המעשן ומבוססת אף היא על ניקוטין.

הסיגריה האלקטרונית היוותה בשורה של ממש, היא מחוברת לסוללה נטענת ונראית כמו סיגריה רגילה ואופן פעולתה דומה לזה של משאף ונטולין, אולם הבשורה התבררה עד מהרה כלא חיובית.

הסיגריה האלקטרונית אמנם מספקת את תחושת הניקוטין לה זקוק המעשן וניתן להשיגן בטעמים שונים, אך למרות שאין עליהן אזהרה בריאותית, נמצא שהיא משפיעה באופן הפוך להשפעת תהליך גמילה ומגבירה את ההתמכרות לטבק ולניקוטין ובאופן מיוחד בקרב הצעירים. בבדיקות אשר נערכו בידי ה-FDA בדגימות של סיגריות אלקטרוניות נמצאו רעלנים שונים וחומרים מסרטנים.

תקווה לעתיד בריא יותר

הבשורה לפיה יצרנית הסיגריות הענקית פיליפ מוריס פונה ומשקיעה משאבים בייצור תחליף לסיגריות הרגילות אשר לוקח בחשבון את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מעישון ומנסה למזער אותם אכן מראה על מגמה חיובית.

אך הניסיון אשר נצבר מייצור הסיגריה האלקטרונית אשר לא היווה תחליף מזיק פחות מסיגריה מחייב הוכחה ברורה ומובהקת כי המערכת החדשה אכן מפחיתה משמעותית את הנזקים הבריאותיים של העישון.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!