צמחי מרפא לגמילה מעישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

צמחי מרפא הם תוספת נהדרת לתכנית הפסקת העישון. הם מפחיתים את תסמיני הגמילה, מקלים מתח וחרדה, מפחיתים את התשוקה לעשן, ומסייעים לטיהור הריאות והגוף. ניתן לקחת צמחי מרפא בצורת תה או בצורת תמיסה או כמוסה, את חלקן ניתן אף לעשן.

לחלק מצמחי המרפא יש טעם שאינו נעים, ואם הוא מונע את צריכתם באופן קבוע, ניתן לנסות לערבב אותם עם תה צמחים וליהנות מהשתייה. צמחי מרפא מסוימים, כגון לובליה, דורשים מינון נמוך יותר, ואחרים ניתן לקחת במינון גבוה.

באופן כללי, אין לצרוך צמחי מרפא יותר משלוש פעמים ביום. כל מינון יכול להיות בכוס תה אחת, או בצורת עשר עד שלושים טיפות תמיסה. בנטילת כמוסות, יש לפעול בהתאם להוראות על הבקבוק, שכן העצמה משתנה בהתאם ליצרן.

זעתר

החומרים המכייחים בזעתר גדושים בחומרים המטהרים את הריאות. הוא מרגיע ריריות רגיזות במערכת הנשימה, ומשמש לטיפול במחלות בדרכי הנשימה. זעתר שימושי גם לסיוע בהתמודדות עם לחצים נוספים העשויים להיות קשורים עם הפסקת העישון. הוא מקל חרדה, מרגיע את מערכת העצבים ומשפר בהירות מנטאלית.

הוא עשוי גם לסייע בהפחתת תסמיני הגמילה, שכן הוא ידוע בסיוע לניקוי רעלים מהמעיים, משלפוחית השתן ומהכליות, בנוסף לפעולת הטיהור בכיות. זעתר נחשב אף כמח מעודד הזעה, כלומר, הוא מקדם הזעה המסייעת לניקוי הגוף מרעלים דרך העור.

ג'ינסנג קוריאני

מסייע לגוף להתמודד עם לחץ פיסי ורגשי ומשיב את האיזון לגוף. זהו צמח המסייע לבריאות ומשפר את הרווחה הכוללת. ג'ינסנג קוריאני משפר אף את תפקוד בלוטת יותרת הכליה, ומוביל לרמות קורטיזול נאותות במחזור הדם. הוא ממריץ את הגוף ומסייע להתמודדות עם תופעות מתח ועייפות, כולל הגברת האנרגיה, הסיבולת וכושר העמידות בתקופת הגמילה מעישון.

ג'ינסנג קוריאני מסייע להתמודדות עם לחצים נפשיים ורגשיים של הספקת העישון, שכן הוא מחדד ריכוז, משפר את מצב הרוח ועשוי להפחית חרדה. הוא משמש לבעיות נשימה ואסטמה, מרחיב כלי דם מכווצים בריאות, ומסייע לשיקום הבריאות הכללית של הריאות.

צמח זה נחקר במשך שנים רבות להשפעותיו על מניעת הסרטן, והוכח ביכולתו להפחית את הסיכוי להתפתחות סרטן הריאות, כמו גם סוגי סרטן אחרים, כך שהוא מועיל כשאדם מודאג לגבי ההשפעות המסרטנות של הרגל העישון לטווח הארוך.

לובליה

מפחית את תסמיני הגמילה מעישון ואת התשוקה לעישון. הוא מכיל אלקלואיד הנקשר לקולטן במוח כמו ניקוטין. לובליה מייצר השפעות דומות בגוף כמו ניקוטין, מבלי לגרום לנזקים הנגרמים על ידי הניקוטין.

הוא אינו ממכר והשימוש בו אינו הופך להרגל. האלקלואיד בלובליה משפיע באופן מרגיע על מערכת העצבים המרכזית האוטונומית, ומסייע להקלת מתחים והרגעת העצבים, המאפיינים את תסמיני הגמילה מעישון.

לובליה הוא צמח מכייח ואנטי עוויתי, המשמש לטיפול במצבי ריאות כגון אסטמה, שעלת ודלקת ריאות. הוא מסייע לניקוי הריאות והקלת השיעול הספסטי המופיע בתהליך הגמילה.

בתקופת הגמילה ניתן לצרוך צח זה באופן קבוע או להשתמש בו "לפי הצורך" במקרים בהם התשוקה לניקוטין חמורה ביותר. אם התשוקה לסיגריות מציקה, ניתן לקחת חמש עד עשר טיפות תמיסת לובליה מתחת ללשון, או ללגום תה המכיל לובליה, והכמיהה מתפוגגת בתוך חמש דקות. לצמח זה יש טעם די לא נעים, אך בהתחשב ביתרונותיו, שווה להמשיך את השימוש בו.

שיבולת שועל

התמצית הנגזרת של שיבולת שועל מסייעת בהקלת תסמיני גמילה ומפחיתה את התשוקה לסיגריות., זהו צמח יעיל להרגעת מערכת העצבים ומומלץ במקרי עייפות, תשישות או עצב. כשלוקחים תמצית שיבולת שועל, ניתן להפחית מתח וחרדה ולעודד שינה טובה יותר.

שיבולת שועל מקלה גם דיכאון ומשפרת את מצב הרוח. היא עשירה בחומצת אמינו L טריפטופן, הדרוש לייצור סרוטונין, מוליך עצבי אשר משפיע על מצב הרוח והרווחה. תמצית שיבולת שועל בתה היא תוספת בטוחה ויעילה לקידום תכנית הגמילה מעישון.

גם הגדלת צריכת שיבולת שועל באמצעות דגנים מועילה. התוצאות הטובות ביותר מתקבלות לאחר צריכת צמח זה במשך מספר חודשים. מומלץ להתחיל לקחת שיבולת שועל מספר שבועות טרם הפסקת העישון, ואין בעיה לצרוך אותה לטווח הארוך.

רודיולה

צמח זה נושא יתרונות רבים לגמילה מעישון. ראשית, הוא מפחית את תסמיני הגמילה, ומסייע לגוף להתמודד עם לחץ פיזי, סביבתי ונפשי. הוא מסייע להגברת האנרגיה, הכושר הגופני והכוח, ויש לו היסטוריה של תוצאות חיוביות בטיפול במתח ובעייפות.

רודיולה עשוי גם לסייע באיזון השפעת העלייה במשקל הקשורה להפסקת עישון. הוא מפחית את רמות הורמון הקורטיזון ללחץ, כשרמות גבוהות של קורטיזול גורמות לעלייה בשומן הבטן, ומסייע אף לשריפת השומן הקיים, באמצעות גיוס חומצות שומן מרקמות שומן והפעלת האנזים הדרוש לשריפת השומן המאוחסן.

צמח זה משפר את הביצועים הנפשיים, את מצב הרוח ואת הרווחה הכוללת. הוא מגביר את רמות האנדורפינים בטא, כימיקלים במוח האחראים לתחושה טובה, ומגביר את זרימת הדם במוח המאפשרת מעבר הנוירוטרנסמיטורים דופמין וסרוטונין. רודיולה מסייע גם בשיפור מקרי דיכאון קל.

הפרע

צמח מרפא הידוע ביכולתו לטפל בדיכאון וחרדה, הרגעת המוח, וסיוע בשמירת גישה מנטאלית חיובית. הוא מסייע בסילוק רירית עודפת מהריאות ומשמש בטיפול וריפוי הריאות במקרי ברונכיטיס, כולל תיקון הריאות מנזקי השנים הארוכות של עישון.

הפרע הוא גם צמח מטהר לניקוי גם, המאיץ את סילוק הרעלים מזרם הדם, שנוצרו כתוצאה מעישון הסיגריות. השפעת הצמח מתגלה לאחר שבועיים עד שלושה של צריכתו, כך שמומלץ להתחיל לקחת אותו מספר שבועות טרם תכנון הפסקת העישון.

שבטבט

צמח המכיל כמות קטנה של ניקוטין, המסייע בהקלת התשוקה והקלת תסמיני הגמילה בימים הראשונים לאחר הפסקת העישון.

שוש

צמח מרפא מכייח שנעשה בו שימוש באופן מסורתי להרגעת גירוי הריאות הנגרם כתוצאה מאסטמה, ברונכיטיס ומחלות נשימה אחרות. הוא משפר את תפקוד הכליות ומסייע לאיזון רמות הקורטיזון, מפחית עייפות ומשחזר אנרגיה. לעיסת מקל שורש ליקוריץ, לא הממתק, מספקת את הקיבעון האוראלי הקשור לעישון.

פסיפלורה

מקדמת הרפיה ורוגע. ההשפעה המרגיעה שלה מסייעת לנדודי שינה וחוסר מנוחה אותם חווה אדם במהלך תקופת הגמילה מעישון. פסיפלורה מקלה תסמיני חרדה ועצבנות ועשויה אף לסייע בהפחתת התשוקה לניקוטין.

לחך

הוכח בניסויים קליניים ביכולתו ליצור סלידה מעישון כשלוקחים אותו באמצעות ריסוס לאף. זהו מכייח עדין המסייע לסילוק ריר מהריאות. לחך משמש לטיפול במצבי מערכת הנשימה, ונחשב כצמח אנטי דלקתי המרגיע ריריות מגורות, כולל רקמות הריאות.

כיפה

צמח מרגיע המחדש את תפקוד מערכת העצבים המרכזית. הוא משמש גם לטיפול בעצבנות, חרדה, נדודי שינה והקלת לחצים ומתחים במהלך הפסקת העישון. כיפה הוא עשב מרגיע אשר מעלה את המודעות.

ולריאן

ידוע בהשפעותיו להרפיית הרגעה ושרירים, סיוע בהירדמות במצב של נדודי שינה או הפרעות שינה כתוצאה מעצבים הקשורים להפסקת עישון. הוא מסייע אף בהקלת מתח, חרדה, עצבנות ומתיחות הנובעים מהפסקת העישון.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!