עייפות אחרי הפסקת עישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עייפות אחרי הפסקת עישוןהתהליך של התמכרות לסיגריות מתרחש באופן הדרגתי עד שעוברים את שלב ההכחשה – השלב בו אתם מודעים לכך שאתם מכורים. גם לאחר שעבר המעשן את שלב ההכחשה ייקח לא מעט זמן עד שיחליט להפסיק עם הסיגריות לצמיתות. ההחלטה להפסיק לעשן תמיד נמצאת בראש שלנו אך ההחלטה היא מאוד קשה, כל דבר קטן יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו ולפעמים מספיק להיפגש עם חבר מעשן כדי לקחת "סיגריה אחת ודי". אם החלטתם להפסיק לעשן תדעו שהתהליך הוא לא פשוט ויכול לכלול לא מעט תופעות לוואי, בין היתר עייפות אחרי הפסקת עישון. 

 

מה הקשר בין עייפות לניקוטין?

אנשים רבים שהחלו בתהליך גמילה מוצאים את עצמם חווים התקפי עייפות במהלך היום ובאופן אבסורדי דווקא בזמנים בהם ירצו ללכת לישון הם יחוו קשיים להירדם, אלו הן חלק קטן מתופעות הלוואי של הנגמלים. על פי מחקרים, מה שמוביל לעייפות במהלך היום הוא חומר המכונה אצטילכולין שתפקידו הוא מוליך עצבי בגוף ובמוח. אנשים שאינם מעשנים נשארים ערניים על ידי שחרור אצטילכולין. ניקוטין יכול לחקות אצטילכולין על ידי קשירה לקולטנים שיש לנו בגוף, כאשר אנחנו מפסיקים לעשן וכבר לא נכנס לנו ניקוטין שאותו משחררים לגוף, הגוף שלנו יחל לחול עייפות. ניקוטין גורם לחוסר ייצור אצטילכולין בגוף. החזרה לנורמה היא כאשר רמת הניקוטין בגוף יורדת ורמת האצטילכולין בגוף חוזרת לנורמה. 

איך להתמודד עם עייפות אחרי הפסקת עישון?

בתחילת התהליך של גמילה מעישון אנחנו נחוש תופעות לוואי שונות, החל מעצבים, רעב ועד לעייפות קיצונית במהלך היום. אם אתם לא אנשים שחווים עייפות במהלך היום ודווקא עכשיו כאשר הפסקתם לעשן זה תופס אתכם יש דרכים להתמודדות עם התופעה. בדרך כלל החודש הראשון הוא הקריטי ביותר ושם הקשיים הגדולים ביותר, אם תצליחו לעבור את החודש הזה ללא סיגריות התהליך יהפוך להרבה יותר פשוט בהמשך. רבים מעידים על נדודי שינה בלילה ועייפות כרונית במהלך היום, שני דברים שמשפיעים אחד על השני מכיוון שאתם ישנים במהלך היום ולא מצליחים לישון כמו שצריך בלילה. הנה 4 טיפים שיכולים לעזור לכם להילחם בעייפות במהלך היום ולשפר את שנת הלילה.

 

טיפים להתמודדות עם עייפות אחרי הפסקת עישון5 טיפים להתמודדות עם עייפות אחרי הפסקת עישון:

  • קפה – אחת הדרכים הנפוצות ביותר להתמודדות עם עייפות בקרב אנשים מעשנים וכאלה שלו היא באמצעות קפאין – קפה בדרך כלל. אבל כאשר מדובר על גמילה מעישון זאת לאו דווקא הבחירה החכמה לעשות. במהלך הגמילה הגוף שלנו עובר תהליך של נורמליזציה ברמות האצטילכולין וקפה יכול דווקא לפגוע לכם בשינה בלילה. כמו כן, שימו לב שנגמלים רבים מוצאים את עצמם בחומרים בקפה כתחליף לעישון וזאת התמכרות לכל דבר ועניין, נסו למצוא תחליף אחר ולהגביל את עצמכם בכמויות הקפה ולשתות באופן מתון כאשר מרגישים עייפות במהלך היום בזמן גמילה.
  • תערובות צמחים – אם אתם מחפשים תחליף ללא קפאין שיכול לתת לכם מרץ במהלך היום תוכלו למצוא תערובות צמחים טבעיות בחנויות טבע רבות. בדרך כלל תערובות אלו יכילו הדרים. תערובות צמחים הוא פתרון מעולה למי שעובד במשרד וזמין לקפה לאורך כל היום, למי שעובד מהבית ורוצה להעסיק את עצמו במהלך היום ומי שחשוף למעשנים רבים במהלך היום.
  • פעילות גופנית – רוצים להרגיש פחות עייפות במהלך היום? שימו נעלי ספורט וצאו לריצה או כל ביצוע פעילות גופנית אחרת. פעילות גופנית מומלצת תמיד ובמיוחד בתהליך גמילה מעישון מכיוון שיש נטייה להשמנה בקרב נגמלים ופעילות גופנית יכולה לשמור על משקל תקין. כמו כן, פעילות גופנית מעלה את רמת הדופמין ועוזרת לנו לפרוק לחצים, להרגיש יותר ערניים ועם מצב רוח טוב יותר. שימו לב שהאימונים לא מבוצעים לפני שינה מכיוון שזה יכול לפגוע בשנת הלילה שלכם. 
  • תזונה – עייפות אחרי הפסקת עישון נובעת גם משינויים בחילוף החומרים שלנו. אם אתם מרגישים עייפות במיוחד אחרי שאתם אוכלים כנראה שאתם צריכים להחליף את הפחמימות בחלבון או להפחית בכמויות. ברגע בו תחליפו פחמימה בסיבים תזונתיים או חלבון תוכלו להרגיש שיפור ניכר בהרגלי השינה. 

יש למה לצפות

עייפות אחרי הפסקת עישון יכולה לגרום לרבים מאיתנו לחזור לעשן. אנחנו לא ישנים טוב בלילה, נרדמים במהלך היום ובשעות המתות אנחנו נמצא תעסוקה בהרגל הישן והרע. כדי להימנע מחזרה לעישון חשוב לדעת למה לצפות, החודש הראשון הוא הקריטי ביותר ושם גם קשיי השינה והעייפות הם הקשים ביותר. אם תעברו את החודש-חודש וחצי הראשונים בהצלחה הסגולות של הגמילה יופיעו זה אחר זה, החל משיפור בעור הפנים, קמטים בשפה נעלמים, הרעלים יוצאים מהפה, זרימת הדם לעור משתפרת, הנשימה משתפרת, השיעולים נעלמים, הריאות שלנו משתפרות בתפקוד של 30%, קמטים בפנים נמנעים מכיוון שהעור יותר מתוח וכל זה בחודש עד תשעה חודשים ללא עישון.

אחרי שנה שאתם ללא סיגריות הסיכון המוגבר למחלות לב הוא מחצית מזה של מעשן, אחרי שנתיים עד חמש שנים הסיכוי לשבץ יורד לרמה של אדם שאינו מעשן ואחרי 10 שנים ללא סיגריות הסיכון לסרטן הריאות יורד בכחצי מזה של מעשן, כמו כן גם סרטן הפה, הוושט, הכליות, הגרון ושלפוחית השטן. לכן, עייפות אחרי הפסקת עישון יכולה בהחלט להפריע לתהליך אבל אם נסתכל אופקית על התהליך נראה שיש דרכים לפתור את בעיית העייפות ולהשיג לעצמנו תחביבים חדשים שאינם מזיקים ואף משפרים את אורח החיים שלנו. 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!