כיצד העישון משפיע על עור הפנים?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

השלכות עישון על עור הפניםעישון גורם לפגיעה קשה בבריאות, ובין היתר הוא בעל השלכות רבות על עור הפנים. אצל חלק מהמעשנים, הסיבה העיקרית להפסקת העישון היא הפגיעה האסתטית בעור הפנים, אשר גורמת להם למוטיבציה רבה להפסיק לעשן.

הפסקת העישון חיונית למניעת הפגיעה בבריאות עור הפנים וליצירת נזקים נוספים, ולכן חשובה ביותר.

האצת הזדקנות עור הפנים

עישון סיגריות גורם להזדקנות מוקדמת של עור הפנים, והסימנים הראשונים לכך יכולים להופיע כבר לאחר כ-10 שנים של עישון.

ככל שמעשנים יותר סיגריות, ולמשך תקופה ארוכה יותר כך הסיכון לנזקים לעור הפנים ולהאצת ההזדקנות עולה, ולכן חשוב להפסיק לעשן כבר בגיל צעיר. מחקרים שונים שבוצעו בתאומים, הראו הבדלים משמעותיים בין מראה עור הפנים אצל התאום המעשן לעומת האח התאום אשר אינו מעשן, וכך ניתן להבין שהגורם למראה העור הפגום אינו גנטיקה רעה אלא עישון הסיגריות.

הופעת קמטים אופייניים

השפעת העישון על עור הפנים גורמת ליצירת מראה אופייני הכולל:

  • קמטים אופייניים – עישון הסיגריות גורם להופעת קמטים אופייניים סביב השפתיים, אשר אינם מופעים כמובן אצל אנשים אשר אינם מעשנים. קמטים אלה יוצרים מראה אופייני ביותר, אשר ניתן לזהות ממרחקים בו מופיעים סביב השפתיים קמטים המאונכים לכיוון השפתיים ויוצרים מראה טיפוסי.
  • צבע צהוב – עישון הסיגריות גורם להצהבת העור, במיוחד סביב השפתיים אך גם באזורים פריפריים יותר. העישון גורם למראה חסר חיים, לשינויים בצבע וליובש ובכך פוגע בצורה משמעותית ביותר במראה האסתטי של הפנים.
  • הגברת הקמטים הקיימים – כל אדם מפתח קמטים עם השנים, אך אצל מעשנים התפתחות הקמטים האלה מואצת והם נוטים לפתח את הקמטים בשלב מוקדם יותר. לדוגמא, בעוד אדם ממוצע מפתח קמטים נזו-לביאלים (בין השפה לאף) סביב גיל 40, קמטים אלה יכולים להופיע אצל המעשנים בגיל מוקדם יותר. בגילאים המאוחרים, מעשנים סובלים מקמטים עמוקים יותר ומשמעותיים יותר, אשר מקנים להם מראה זקן וחולה.
  • פגיעה במראה השפתיים והשיניים – מלבד עור הפנים, עישון משפיע על האסתטיקה של הפנים על ידי פגיעה בשפתיים ובשיניים. עם השנים, השפתיים של אנשים מעשנים מפתחים קמטים, יבלות ושינויים נוספים אשר פוגעים במראה הכללי שלהם. מלבד זאת, גם השיניים של מעשנים נוטות להצהיב ולפתח מראה לא אטרקטיבי.

איך עישון פוגע בעור הפנים?

עישון גורם לפגיעה בעור הפנים במספר מנגנונים:

  • כיווץ כלי דם כתוצאה מחשיפה לניקוטין – הניקוטין אשר נמצא בסיגריות גורם לכיווץ של כלי דם בפנים, וכתוצאה מביא להפרעה באספקת הדם לעור הפנים. ההפרעה בזרימת הדם בעור הפנים גורמת לפגיעה באספקת החמצן (היפוקסיה) והנוטריינטים, וכתוצאה מביאה לפגיעה הדרגתית בבריאות העור.
  • חשיפה לחום – החום אשר מגיע אל העור כאשר מעשנים סיגריות אמנם אינו מורגש, אך גורם באופן כמעט קבוע לכוויות אסימפטומטיות אשר גורמות לפגיעה הדרגתית באיכות העור.
  • חשיפה ל-4000 חומרים רעילים גורמת לפגיעה בקולגן והאלסטין – בעשן הסיגריות יש כ-4000 חומרים רעילים ומסוכנים, אשר גורמים לפגיעה קשה ברקמת הקולגן אשר מספקת לעור הפנים חוזק, ורקמת האלסטין אשר מספקת לעור הפנים גמישות. פגיעה זו גורמת בסופו של דבר להעמקת הקמטים ולפגיעה באיכות ובריאות עור הפנים.
  • חזרה על פעולות מסויימות גורמת להעמקת קמטים באותם אזורים – פעולת העישון כוללת את כיווץ השפתיים בזמן ששואפים את העשן ואת עצימת העיניים בזמן הוצאתו. כאשר עושים את הפעולות האלה באופן חוזר מספר רב של פעמים במשך שנים רבות, הקמטים באזורים אלה מועמקים בצורה הדרגתית. בדרך זו מופיעים הקמטים האופייניים סביב השפתיים, ונוצרים קמטים דומים גם באזור העיניים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!