הקשר בין מחלות חניכיים לעישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סובלים מבעיות בחניכיים? ייתכן כי מקור הבעיה נובע בעיקר מעישון. השיניים שלנו והחניכיים חשופים כל הזמן לגורמים מזהמים שיכולים בבוא הזמן להזיק לנו לטווח הקצר והארוך, וחשוב לזהות את התסמינים הראשונים לפני שיהיה מאוחר מדי. שמירה בסיסית על בריאות השיניים לא צריכה להיות מסובכת וקשה – צחצוח נכון של השיניים בוקר וערב לפחות, ביקור אצל השיננית פעם בחצי שנה ובדיקה שגרתית אצל רופא השיניים צריכים להיות מעטה בטיחות בסיסית עבור בריאות השיניים שלנו. אמנם ישנם כל מני מקרים וגורמים שעלולים לצוץ או להחריף בבוא הזמן ועלינו להיות ערניים לשינויים המתחוללים בגוף ובעיקר בשיניים.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על מחלות חניכיים והקשר שלהן לעישון ולהרגלי צריכה מזיקים, הכנסו לאתר https://mamraev.co.il.

 

קצת על מחלות חניכיים הנגרמות מזיהום

מחלת חניכיים היא אחת המחלות השכיחות והנפוצות הקשורות לחלל הפה. המחלה יכולה להיגרם בשל מגוון גורמים, כמו אי הקפדה על צחצוח בוקר וערב וגם עישון. כאשר הזיהום של החניכיים עשוי להשפיע על מבנה העצם התומך בבסיסי השיניים. במצב מתקדם של המחלה הזיהום יכול להגיע לשורש השן ולגרום לזיהום בכלי הדם בחניכיים ואף לנשירת שיניים.

מחלת חניכיים מתפתחת כאשר שכבת החיידקים שמצטברת לנו בשיניים – פלאק – מצליח עם הזמן לחדור לשכבות התחתוניות של השיניים במקום החיבור שלהן עם החניכיים ומתחת להן. לאחר זמן מתפתח רובד חיידקים נוקשה העשוי בחלקו מאבנית. הצטברות זו גורמת לדלקת חניכיים המוקדמת למחלת החניכיים.

כאשר ישנה החמרה עם מחלת החניכיים כתוצאה מהזיהום, נוצרים עם הזמן רווחים בין השיניים. עצם הלסת והרקמות התומכות בשיניים שמחזיקות נשחקות ומתקלקלות עד שהן לא מאפשרות תמיכה לבסיס השן ויש צורך לבצע עקירה ושיקום כל חלל הפה.

 

מהם התסמינים של מחלת חניכיים?

מי שחושש שהוא סובל מבעיית חניכיים שעלולה להתפתח למחלה חניכיים בעייתית צריך להיות ער לשינויים שהוא מרגיש, חווה או רואה בחלל הפה. הסימנים הנפוצים של מחלת חניכיים כוללות בין היתר חניכיים אדומות, נפוחות, רכות ומדממות לאחר מגע עדין יחסית; כאבים בזמן לעיסה של דברים מוצקים, תחושה פנימית שהשיניים חלשות ורפויות וכן רווחים שאינם טבעיים בין השיניים לחניכיים.

 

איך העישון קשור למחלת חניכיים?

עישון הוא אחד הגורמים העיקריים למוות למחלות ריאה שונות בעולם המערבי. העישון מסוכן לגוף באופנים רבים ושונים, כאשר רק אחד מהם זה גרימה למחלת חניכיים. בזמן העישון, האדם שואף לחלל הפה ולריאות טבק עם שלל החומרים המזיקים שמשחירים ומזהמים את השיניים והחניכיים. חומרים אלו תורמים ליצירת הפגמים ויחד עם מזהמים אחרים כמו פלאק גורמים למחלת חניכיים.

 

איך למנוע מחלת חניכיים?

הטיפול הכי טוב הוא כמובן הטיפול המונע שמגיע מבעוד מועד ולפני שצריך לטפל אחרי שמתפתחת המחלה. שגרה בריאה הכוללת מניעה מעישון, הרגלי צחצוח נאותים בוקר וערב וביקור אצל שיננית ורופא שיניים צריכים לתת מענה מעולה ולמנוע מחלת חניכיים ודלקות.

השתמשו בקיסם או חוט דנטלי כדי להסיר את רובד החיידקים שבין השיניים, שזהו הרובד שהכי קל לפספס אותו. נסו עד כמה שאפשר להימנע מעישון, תוך לקיחה בחשבון של שלל התוצאות המזיקות והרות האסון שעישון מביא איתו.

 

כיצד יש לטפל במחלת חניכיים מתקדמת

לדלקת או מחלת חניכיים מוקדמת יש לפנות לרופא השיניים שימליץ על ניקוי ושטיפה מיוחדים, ושגרה בריאה הכוללת צחצוח ושימוש בחוט דנטלי. למחלת חניכיים בשלב יותר מתקדם יש לבצע ניקוי עמוק מתחת לקו החניכיים, שטיפת פה דנטלית מיוחדת, ניתוח להסרת אבנית עמוקה מתחת לחניכיים. במקרים של דלקת ומחלת חניכיים חמורה יש לשקול לבצע שיקום נרחב יותר של חלל הפה הכולל בין היתר טיפולי שורש והשתלת שיניים ואף טיפול ברקמות חניכיים או עצמות שאבדו.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!