הפסקת עישון אחרי חודש

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישון אחרי חודשהפסקת עישון אחרי חודש

עישון הוא אחד מהגורמים המובילים למחלות הסרטן ומחלות כרוניות אחרות, שלא נדבר על תופעות לוואי שיכולות להתרחש כבר בגילאים צעירים, פגיעה בריאות, פגיעה בשיניים, הזדקנות העור ועוד. עם זאת, הפסקת עישון יכולה בהחלט לשפר את המצב הנוכחי של הריאות, השיניים ואף למנוע בעשרות אחוזים את הסבירות לסרטן הריאות (בהשוואה לאדם מעשן). תהליך גמילה מעישון הוא לא פשוט, כל אחד מקבל אותו אחרת אבל מה שבטוח הוא שזה אפשרי להפסיק לעשן, בין אם מדובר על גמילה עצמאית ובין אם מדובר על שיתוף פעולה עם מכון גמילה. 

 

הפסקת עישון אחרי חודש – איך זה נראה?

אם כבר התחלתם את התהליך תדעו שמדובר על תהליך ארוך, עצם העובדה שלא עישנתם שבוע היא מאוד נחמדה, אבל הרצון לסיגריה יכולה להופיע בכל עת. הימים הראשונים לאחר הפסקת עישון הם הימים הקשים ביותר, בשביל לעבור את הימים האלה צריך הרבה כוח מנטלי וכלים שיעזרו לכם להתמודד על הגמילה מניקוטין וכמו כן, התמכרות פסיכולוגית היא לא פחות בעייתית. הפסקת עישון אחרי חודש נשמע די פשוט, אבל במשך החודש הזה הגוף שלכם עובר הרבה דברים. ככה נראה חודש ללא עישון:

  • 20 דקות ללא עישון – מתחילים צעד אחרי צעד, אבל כבר 20 דקות אחרי שהפסקתם לעשן הגוף שלכם מתחיל לחוש שינויים. 20 דקות לאחר שהפסקתם לעשן קצת הדם וקצב פעימות הלב יורדים לרמה בה הם אמורים להיות. 
  • 8 שעות ללא עישון – סביר להניח שביום יום שלכם גם בתור מעשנים אתם יכולים להיות 8 שעות ללא סיגריה, לפחות במהלך שנת הלילה. ל-8 שעות האלה יש השפעה על הגוף שלכם – רמת תחמוצת הפחמן בדם יורדת ורמת החמצן בדם עולה לרמות בהן הם אמורים להיות.
  • 24 שעות ללא עישון – עברו כבר 24 שעות מאז שעישנתם את הסיגריה האחרונה, זה לא מובן מאליו. אחרי 24 שעות ללא עישון כבר הלב שלכם נחשב לפחות בסכנה מפני מחלות הקשורות בתפקוד הלב. בנוסף לכך, חל שיפור משמעותי בנשימה (גם אם אתם לא חשים בכך).
  • 72 שעות ללא עישון – שלושה ימים ללא עישון כבר הופכים את השינוי להרבה יותר משמעותי. אחרי שלושה ימים ללא עישון חוש הטעם והריח חוזר לתפקוד תקין, מצב הרוח שלכם ישתפר באופן משמעותי וכל זה מכיוון שמרבית הניקוטין שיש לכם בגוף מתפנה ממערכת העצבים. 
  • שבועיים עד שלושה שבועות ללא עישון – לאחר שבועיים ועד כשלושה שבועות ללא עישון זרימת הדם בגוף שלכם משתפרת. כמו כן, גם ההרגל ההרסני של עישון כבר לא נמצא בדחף גבוה אלא אם כן מדובר על דחף פסיכולוגי. בשלב זה התהליך הגופני ולא הפסיכולוגי נמצא בסופו ולגוף אין צורך בסיגריה. 
  • חודש ללא עישון – אחרי חודש שלא נגעתם אפילו בסיגריה אחת עשיתם לעצמכם חסד גדול, הריאות שלכם מתפקדות הרבה יותר טוב, חל שיפור של למעלה מ-30% בתפקוד שלהן. כעת אין לכם את הצורך בסיגריה, הגוף שלכם לא מחפש את זה, אז למה הרבה חוזרים לעשן? הרבה חוזרים לעשן עקב דחף פסיכולוגי, אומרים לעצמם רק סיגריה אחרת, דחף חברתי ולא גופני. 

 

הפסקת עישון אחרי חודש – תסמינים

להגיע אל הפסקת עישון אחרי חודש משפר את הגוף שלנו באופן משמעותי, אנחנו רואים שיפור בקצב זרימת הדם, ספיגת חמצן הרבה יותר גבוה וסיכונים משמעותיים יורדים באופן משמעותי. עם זאת, החודש הראשון הוא הקריטי, שם רמת הצורך שלנו בניקוטין היא עדיין גבוהה ולכן המשמעת העצמאית היא זאת שתשפיע על התהליך. רבים נוטים לוותר (במיוחד אלו שפועלים באופן עצמאי לצורך גמילה) בשבועות הראשונים. במהלך החודש הראשון עלולים לקרות דברים לא נעימים עקב הגמילה מניקוטין. כחלק מתסמינים של נגמלים רבים אנחנו שומעים על כאבי ראש, מיגרנות, חרדות, שינה לקויה, עייפות, עצבנות ורעב. התסמינים הם אינטנסיביים, אין ספק אבל כמו שהוא מגיעים באופן אינטנסיבי ככה הם קצרים. השיא הוא בין שלושת הימים הראשונים ועד לשבועיים הראשונים.

 

הפסקת עישון אחרי חודש - דרכי התמודדותהפסקת עישון אחרי חודש – דרכי התמודדות

הפסקת עישון אחרי חודש דורשת מכם להתכונן נפשית ופיזית לתהליך. הפסקת עישון גורמת לנו לחפש התעסקות שונה שיכולה להחליף את הסיגריה ולעיתים התחליפים שאנחנו בוחרים לאו דווקא משרתים אותנו בצורה נכונה – כמו לדוגמה סוכר. המטרה שלנו היא להיגמל מסיגריות באמצעות תחליפים שיכולים להועיל לנו להמשך ולא לפגוע בתהליך שלנו באמצעות תחליפים שגם הם לא בריאים וממכרים. בנוסף לכך, אנחנו נעבור בתהליך הרבה מקרים שיכולים להפוך את הגמילה לקשה יותר, כמו לדוגמה הפסקת סיגריה בעבודה, סיגריה של אחרי אוכל, חשוב במקרים כאלה שיש לכם הרגל בזמן ומקום קבוע לחשוב על תחליף מתאים.

הפסקת עישון אחרי חודש – שיטות מומלצות

  • פעילות גופנית – זה נשמע כאילו אין קשר בין עישון ובין פעילות גופנית, אבל פעילות גופנית יכולה לסייע לנו להתמודד עם תהליך הגמילה. פעילות גופנית מעלה את רמת הדופמין ועוזרת לנו לפרוק לחצים, משפרת את מצב הרוח וגם תורמת לנו בהתמודדות עם עליה במשקל ושיפור סיבולת לב ריאה. פעילות גופנית היא תחליף מעולה לעישון, היא יכולה להתבטא בריצה, באופניים, בטיולים, בשחייה ובכל פעילות שגורמת לכם להזיז את הגוף. 
  • תחליפי ניקוטין – כיום יש שיטות גמילה שונות באמצעות מדבקות ניקוטין, מסטיקים, משאף המחדיר תחליף ניקוטין לגוף שלנו ותרופות. חלק מהתרופות דורשות מרשם וחלק מהתרופות אינן דורשות מרשם. תחליפי ניקוטין לא מתאימים לכל אחד, במיוחד לא למעשנים וותיקים ותרופות אלו יכולות לגרום לתופעות לוואי שונות.
  • תזונה – במהלך גמילה מעישון אחד הדברים שיכולים לעזור לנו להתגבר על ההתמכרות הפסיכולוגית היא תזונה נכונה ושתייה מרובה. בדרך הזאת אנחנו מרגישים בשינוי לאורח חיים בריא ובכך גם נשמור על משקל תקין וגם נרגיש יותר מחויבים לתהליך. מבעד לכך, תזונה בריאה תורמת להתמודדות עם תופעות הלוואי של גמילה מעישון.

 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!