גמילה מעישון עלות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מעישון עלותרוצים להיגמל מעישון? המאמר הבא הוא בשבילכם. גמילה מעישון היא גמילה לא פשוטה כלל. על מנת להצליח להיגמל מעישון חשוב מאוד להחליט על הגמילה ולקבוע תאריך יעד בו תפסיקו לעשן. קיימות שיטות שונות שעוזרות לבצע גמילה מעישון. מהן השיטות השונות ומה העלות שלהן? 

 

גמילה מעישון עלות- למה כדאי להיגמל מעישון?

קודם כל, גמילה מעישון מאפשרת למנוע בעיות בריאותיות חמורות. עישון חושף את המעשנים לבעיות בריאותיות שונות בהן סרטן, קוצר נשימה, בעיות לב ועוד. כמו כן, מלבד לפגיעה עצמית, המעשן פוגע בסביבה שלו על ידי עישון פאסיבי וחושף גם את הסובבים אותו לבעיות בריאותיות שונות. 

מלבד הבעיות הבריאותיות, על ידי גמילה מעישון ניתן לחסוך סכומי כסף גבוהים מאוד בכל חודש. עישון הוא הרגל יקר שכולל הוצאות כספיות רבות ועל ידי גמילה ניתן לחסוך את ההוצאות הללו. 

 

גמילה מעישון עלות- מה החשיבות של ההחלטה?

כאשר רוצים להיגמל מעישון צריך קודם כל להחליט שרוצים להיגמל. ההחלטה היא אחד החלקים החשובים ביותר בגמילה. גמילה מעישון היא גמילה לא פשוטה כלל שמצריכה כוח רצון רב ולכן כאשר מחליטים שרוצים להפסיק לעשן, הגמילה הופכת לקלה יותר. מלבד ההחלטה על הרצון להפסיק לעשן, יש להחליט מתי מפסיקים לעשן. לשם כך קבעו תאריך יעד בו תפסיקו לעשן. חשוב מאוד לעמוד בתאריך זה ולא להתפתות אפילו לשאכטה אחת. כאשר לוקחים אפילו שאכטה אחת מסתכנים בחזרה לנקודת המוצא ולמעשה מתחילים לעשן מחדש. 

גמילה מעישון עלות- מה כולל תהליך הגמילה?

התמכרות לסיגריות היא התמכרות קשה ועוצמתית במיוחד שכוללת התמכרות פיזית לניקוטין והתמכרות פסיכולוגית להרגלים שנכנסו לשגרת חייו של המעשן. בדרך כלל קל יותר להיגמל באופן פיזי מהניקוטין ואילו הגמילה הפסיכולוגית היא זו שגורמת לנגמלים לחזור לעשן שוב ושוב.  

כלומר, תהליך גמילה מעישון כולל גמילה פיזית מניקוטין שעלולה לכלול תסמיני גמילה שונים וגמילה רגשית מהרגלי העישון, ההרגלים הנלווים אליו והסתגלות לשגרת חיים חדשה. 

 

גמילה מעישון עלות- מה תסמיני הגמילה?

בגמילה מעישון הגוף מגיב להיעדר הניקוטין בדם. כתוצאה מכך קיימים תסמינים שונים של גמילה מעישון –

  • מצב רוח- עישון ניקוטין גורם להפרשת דופמין במוח. דופמין הוא הורמון שאחראי בין היתר על תחושת ההנאה. כאשר נגמלים מעישון, מפסיקים לצרוך ניקוטין. בעקבות כך חלה ירידה ברמת הדופמין המופרש במוח ועלולים לחוש ירידה במצב רוח, דכדוך, עצבנות וחוסר הנאה. 
  • שינה- גמילה מעישון עלולה לגרום להפרעות בשינה בהן עייפות מתמשכת, נדודי שינה, קושי להירדם ועוד. 
  • רעב- ניקוטין גורם לפעילות מוגברת של בלוטת התריס ושחרור גלוקוז. עישון ניקוטין גורם לתאבון מופחת ולשריפת קלוריות מוגברת. כאשר נגמלים מעישון ומפסיקים לצרוך ניקוטין מתרחשת נסיגת סוכר והנגמלים צורכים את הסוכר במזון. 
  • הרגל אוראלי- העישון מספק הרגל אוראלי. במהלך הגמילה מחפשים משהו שימלא את חוסר ההתעסקות בפה ופעמים רבות פונים למזון. 
  • עליה קלה במשקל- בשבוע-שבועיים הראשונים ניתן לצפות לעלייה קלה של 2-3 ק"ג. 
  • שיעול וליחה- בדרך כלל נגמלים מעישון יסבלו משיעול וליחה בתחילת הגמילה. השיעול והליחה מעידים על פינוי שאריות הניקוטין מהגוף. 

 

גמילה מעישון עלות- כיצד ניתן להתמודד עם התסמינים?

קיימות שיטות שונות להתמודד עם תופעות הלוואי של גמילה מעישון- 

  • פעילות גופנית- פעילות גופנית מסייעת להעלאת רמת הדופמין, עוזרת לפרוק לחצים וכעסים, משפרת את מצב הרוח ומסייעת בשמירה על משקל תקין. 
  • תזונה נכונה- תזונה נכונה שמורכבת מכל אבות המזון ועשירה בסיבים תזונתיים (פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, שומן ממקור בריא) עשויה להקל על תופעות הלוואי.
  • שתיית מים בכמות מספקת- מסייעת בפינוי שאריות הניקוטין במהירות. 
  • תחביבים חדשים- אחת השיטות שמסייעות להתמודדות עם תופעות הלוואי ועם הגמילה עצמה היא להחליף את ההתמכרות לעישון בתחביבים חדשים. 

גמילה מעישון עלות- מה השיטות השונות לגמילה?

קיימות שיטות שונות לגמילה מעישון. ריכזנו את המרכזיות בהן- 

  • סדנאות- אחת השיטות הבולטות לגמילה מעישון היא על ידי סדנאות. קיימות סדנאות שונות במרכזים שונים בהם הסדנה של אלן קאר, מכון אברהמסון ועוד. בשיטה זו למעשה מגיעים למפגשים קבוצתיים או אישיים, ומקבלים הסברים ודרכים לשינוי דפוס החשיבה. 
  • תחליפי ניקוטין- קיימים תחליפי ניקוטין שעוזרים להיגמל מעישון. בין התחליפים השונים יש מדבקות ניקוטין, מסטיקים המכילים תחליף ניקוטין או משאף המחדיר לגוף תחליף ניקוטין. 
  • תרופות- ניתן להיגמל מעישון גם על ידי תרופות מתאימות שניתנות במרשם ביניהם זייבן לדוגמא שמשפיעה על חלקים במוח הגורמים להנאה מניקוטין. מטופל שנוטל תרופה זו מרגיש ירידה בדחף לעשן. 
  • סיגריות אלקטרוניות- סיגריה אלקטרונית היא סיגריה המדמה את פעולה העישון בה שואפים חומרי טעם וריח ומספקת חוויה כמעט אמיתית. סיגריה אלקטרונית נטענת בחשמל על ידי חיבור USB. שימו לב שחשוב להחליף פילטר כל יומיים שלושה. 
  • היפנוזה- שיטה נוספת לגמילה מעישון היא על ידי היפנוזה. על ידי שיטה זו הנגמל יחווה מגוון חוויות שיסייעו לו להיגמל מעישון. גמילה על ידי היפנוזה יוצרת התניות חדשות, מסייעת להיפטר מהרגלי עישון, מחזקת את המוטיבציה להפסיק ומחלישה את הרצון להמשיך לעשן. 

 

אז כמה זה עולה גמילה מעישון ?

כפי שציינו, גמילה מעישון היא תהליך לא פשוט וניתן לבצע אותו במגוון דרכים ושיטות. מהסיבה הזו קשה לענות כמה עולה גמילה מעישון מאחר שהעלות תלויה בגורמים שונים. ריכזנו טווח מחירים ממוצע עבור השיטות השונות- 

  • העלות לגמילה מעישון על ידי סדנאות כמו הסדנה של אלן קאר או מכון אברהמסון תנוע סביב 1,800 שקלים. 
  • העלות לגמילה מעישון על ידי סדנאות מטעם קופות החולים תנוע בין 400 ל-1,000 שקלים בהתאם לסדנה ולקופת החולים. 
  • העלות לגמילה מעישון על ידי תחליפי ניקוטין תנוע בין 90 ל-300 שקלים בהתאם לסוג התחליף ולכמות הנדרשת. 
  • העלות לגמילה מעישון על ידי סיגריה אלקטרונית תנוע סביב 400 שקלים לסיגריה ו-15 שקלים לפילטר. 
  • העלות לגמילה מעישון על ידי תרופות מרשם תנוע בין 200 ל-400 שקלים לחודש, בהתאם לסבסוד קופת חולים. 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!