גמילה מעישון לנשים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מעישון לנשיםגמילה מעישון לנשים שונה בתהליך מגמילה מעישון לגברים מסיבות שונות עליהן נדון. עישון הוא "תחביב" ממכר שרבים מתחילים בגיל צעיר אך כשהם מגיעים לגיל בגרות והגוף כבר אינו חסון כמו שהיה הם מתחילים לחוש בהשלכות שיש בעישון. בסיגריה אחת יש מאות רעלים אשר פוקדים בתפקוד היומי שלנו, בתפקוד הריאות, בלבלב, בכבד וסיגריה מובילה למחלות קשות. במיוחד בתקופת ההריון נשים רבים מנסות להגיע לגמילה מסיגריות בשביל לשמור על בריאות העובר. הנה כל מה שאתם צריכים להכיר בנוגע לתהליך גמילה מעישון לנשים. 

 

על נשים וסיגריות

לפני שנצלול לעומק הדברים הנה כמה עובדות מעניינות שאתן צריכות להכיר בכל הנוגע לסיגריות ונשים:

  • סיכון – יש הרבה הבדלים בין המינים וכמו כן, אחד ההבדלים הוא בנוגע לנזקים של סיגריה על הגוף של המעשן/מעשנת. על פי מחקרים יש סיכון גבוה יותר לנשים לחלות במחלות ממאירות מאשר גברים. נשים יותר פגיעות לסרטן המעי הגס ואם נשווה את הסיכון להשוואה מול נשים שמעולם לא עישנו, נשים שעישנו הן בעלות סיכון גבוה בכ-20% לחלות, זאת לעומת גברים שמעולם לא עישנו לעומת מעשנים שבסיכון גבוה יותר פי-8%. 
  • בעיות פוריות – עישון עלול לגרום לבעיות פוריות, בין היתר סרטן צוואר הרחם ווסת לא סדירה. בנוסף לכך, נשים מעשנות שגם נוטלות גלולות למניעת הריון יהיו עם סיכון גבוה יותר למחלות לב לעומת גברים מעשנים. מבעד לכך, נשים שנמצאות בהריון ומעשנות מסכנות את העובר. 
  • גמילה – לנשים יהיה יותר קשה להיגמל מסיגריות מאשר גברים. לדוגמה, תחליפי ניקוטין שעשויים לעזור לגברים לאו דווקא יועילו לנשים. הסיבות לכך עדיין לא ברורות, חלק טוענים שמדובר על מערכת המטבוליזם שעובדת באופן שונה אך לפי מחקרים הממצאים נכונים. השערה אחת היא שנשים עם קושי גדול יותר להיגמל מכיוון שהקושי אצלן הוא פסיכולוגי והסיגריה מהווה התמודדות מול לחץ מאשר גברים אצלם ההתמכרות היא בעיקר גופנית.

איך העישון משפיע על העובר?

גמילה מעישון לנשים נפוצה מאוד כאשר מדובר על נשים הריוניות או כאלו שמתכוונות להיכנס להריון. בכל שאיפה של סיגריה אנחנו מכניסות למעלה מ-7,000 חומרים רעילים וכימיקלים לגוף שלנו, בין היתר מעל 60 מהם מסרטנים. כאשר אישה נמצאת בהריון החומרים האלו חודרים למחזור הדם של העובר. הבעיה הנפוצה ביותר היא חדירה של חד תחמוצת הפחמן אשר מוריד את אחוז החמצן במחזור הדם ובכך מונע מהעובר לקבל מספיק חמצן. עקב כך, העובר עלול להיוולד קטן ולעיתים גם חוסר בחמצן עלול לפגוע בתקינות העובר. אבל גם אם אתן לא בהריון ואתן דווקא המעשנות בקרב ההריוניות גם אז אתן עלולות לפגוע בבריאות העובר. אנו פוגשים נשים רבות אשר מגיעות לגמילה בכדי שלא לפגוע בקרובים שלהן. הוכח כי ילדים שגדלים להורים מעשנים יהיו בסבירות גבוהה יותר להיות מעשנים בעצמם. 

 

איך נגמלים מעישון אצל נשיםאיך נגמלים מעישון?

גמילה מעישון לנשים דומה בתהליך שלה לגמילה של גברים, אך כפי שציינו התהליך עשוי להיות קשה יותר. מכיוון שמדובר כאן על תהליך שהוא יותר פסיכולוגי מאשר גופני דרכי הפעולה מעט שונות, הנה כמה דרכים להתמודד ההתמכרות:

  • סדנאות גמילה מעישון לנשים – חשוב שמי שתקיף אתכן תהיה אישה שחווה את הקשיים שאת חווה. קיימות סדנאות שונות לגמילה מעישון, חלק מהסדנאות הן קבוצתיים וחלקן אישיים בהתאם לבחירה שלכן. המסלולים שונים, יש מסלולים בהם אתם מגיעים לפגישות אחת לשבוע, פגישות קבוצתיות ומצד שני יש גם סדנאות גמילה של מפגש חד פעמי ויתר הפעמים יהיו באמצעות סיוע טלפוני. 
  • תחליף ניקוטין – שיטה זו פחות רלוונטית לנשים מכיוון שההתמכרות היא פסיכולוגית ולא גופנית. עם זאת, המצב יכול להשתנות מאישה לאישה. תחליפי ניקוטין יכולים למנוע את ההתמכרות, אך עלולים להשפיע על התמכרות אחרת. בין היתר, רבים שמפסיקים לעשן מתחילים להמיר את העישון של הטבק עם מריחואנה, אוכל, סיגריה אלקטרונית וכדו'. מציאת תחליפי ניקוטין יכולה להיות מסייעת, אבל חשוב להבחין במה אנחנו "ממירים" את הסיגריה. תוכלו לבחור במסטיקים, מדבקות ניקוטין שמודבקות לגוף המעשנת ומונעות את הדחף ומשאף שאינו כולל ניקוטין. 
  • דיקור סיני – דרך נפוצה לגמילה מעישון היא באמצעות רפואה סינית, דיקור סיני בשילוב של צמחי מרפא המסייעים למעשן לנקות את הגוף שלנו מכל הרעלים. משך זמן התהליך והאופי בו הוא יתבצע משתנה בהתאם למין המטופל, בהתאם למשך הזמן בו המטפל מעשן, תדירות עישון ועוד. הדיקור מסייע לנו להתמודד עם הדחף של הסיגריות, בין אם הוא פסיכולוגי ובין אם הוא פיזי. הטיפול נחשב ליעיל בקרב מעשנים רבים באחוזי הצלחה שעולים על 60%.

 

מתי מתחילים?

התשובה היא ברורה, הכי טוב להתחיל גמילה מעישון לנשים אתמול. ובכל זאת, נשים רבות מגיעות להחלטה להפסיק לעשן כפי שציינו טרם כניסתן או כאשר הן כבר בהיריון. אם את מבצעת טיפולי פוריות מומלץ להפסיק לעשן כבר בשלב הזה כדי לא לפגוע בתהליך ולא לפגוע בפוריות. אם כבר את נמצאת בהריון חשוב להפסיק לעשן מיידית, זה אמנם יהיה קשה אבל רק ככה לא תפגעי בעובר. חלק מהמומחים אומרים להפסיק לעשן לפני תחילת שבוע 15 ובכל זאת, ההצעה שלנו היא מרגע הידיעה ואף מרגע הרצון להיכנס להיריון חשוב להפסיק לעשן. מחקרים רבים קבעו כי הנזקים לעובר בקרב נשים שהפסיקו לעשן עד שבוע 15 לא היו שונים מנזקים של נשים שמעולם לא עישנו. ההמלצה הרווחת היא להפסיק לעשן ולמעשה לא להתחיל כדי לא לפגוע בפוריות של האישה ולמנוע סיכוי למחלות ממאירות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!