גמילה מעישון ברפואה סינית

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מעישון ברפואה סיניתלכולנו יש התמכרות כזאת או אחרת, יכול להיות שההתמכרות היא חיובית, יכול להיות שהיא שלילית. התמכרות היא דבר שאנחנו עושים שחוזר על עצמו ולאו דווקא יש לנו צורך בכך, זה מעין הרגל. אחת ההתמכרויות שיותר קשה להיפטר מהן היא התמכרות לניקוטין – סיגריות. ההתמכרות בנויה מגורמים פסיכולוגיים וגופניים שמהם אנחנו צריכים להיפטר. יש אפשרויות שונות לגמילה מעישון, החל מקבוצות תמיכה ועד לטכניקות של גמילה מעישון ברפואה סינית (דיקור בדרך כלל). 

 

רפואה סינית

גמילה מעישון ברפואה סינית היא על בסיס רפואה עתיקה מזה אלפי שנים שהחלה במזרח אסיה. בעשור האחרון ומעט גם לפניו ניתן לראות שרפואה סינית נכנסה למדינות רבות, למדינות המערב והפכה לפופולרית בשל הפיתרונות שהרפואה מציעה שהם ברובם לא חודרניים כמו רפואה מודרנית. הרפואה הסינית היא בת למעלה מ-3,000 שנה והיא מבוססת על הפילוסופיה הסינית של הטאואיזם. הרפואה הסינית מחולקת למספר עקרונות אשר כוללים: אנרגיית גוף (צ'י), איזון בין Yin ל-Yang, פסיכולוגיה סינית, נקודות דיקור ומרידיאניים ואבחנה. הרפואה הסינית כוללת מספר רב של שיטות וטכניקות כמו צמחי מרפא, דיקור, טווינא, תזונה ועוד.

גמילה מעישון ברפואה הסינית באמצעות דיקור סיני הוא באמצעות פעולות דיקור אשר מניעות את האנרגיה שלנו. יש נקודות מסוימות בגוף אשר משפיעות עלינו ומביאות לריפוי, להפגת כאבים ואף לאיזון. קיימות מסדר נקודות על גבי מרידיאנים אשר נקודות אלו תומכות בפעולות של איברים שונים. אורך כל מפגש של דיקור סיני אורך בין חצי שעה ל-45 דקות. סדרה של 10-15 טיפולים יכולה להוביל לתוצאה כאשר מדובר על גמילה מעישון ברפואה הסינית. 

דיקור סיני והתמכרות

גמילה מעישון ברפואה סינית בסיוע של דיקור סיני מעניק לנו אפשרות להתמודד עם התמכרויות. דיקור סיני לצורך גמילה נקרא אוריקולרי או אקודטוקס. הטיפול כולל החדרת מחטים על נקודות ספציפיות אשר עוזרות למעשנים להיגמל על ידי הפחתת התשוקה. לא מדובר על קסמים, הכל מדע מדויק בהתאם לרפואה הסינית. הדיקור מאט את הלחץ של הגוף את התשוקה לניקוטין שהיא מבין הגורמים המובילים שמעשנים חוזרים לעשן בתחילת תקופת הגמילה. דיקור סיני הוכח כמוביל לשחרור אנדורפינים, מה שעוזר לייצב את מצבי הרוח בקרב נגמלים. הסוד הגדול ביותר של דיקור סיני וכל טיפול ברפואה הסינית הוא התמדה. הרפואה המודרנית אינה דורשת המתנה אך לרוב היא כוללת טיפולים חודרניים, כאן הרפואה הסינית מטפלת בנו באמצעים שלא פוגעים בגוף, אך לוקח לגוף זמן לספוג ולפעול בהתאם.

 

תהליך גמילה מעישון ברפואה סינית

כאמור, משך כל טיפול נע בין 30 דקות ועד 45 דקות. בדרך כלל תחילת כל טיפול יהיה דיון קצר בין המטפל והמטופל לצורך הכרות. כאשר מדובר על טיפולים שלאחר ההכרות השיחה היא כדי לראות התקדמות, קשיים ובהתאם לכך הטיפול יהיה. כמות המפגשים הנדרשת היא בהתאם למספר גורמים: 

  • כמה זמן אתה מעשן – הטיפול משתנה בהתאם לפרק הזמן שבו האדם עישן במשך חייו. הבדל הטיפולים הוא קריטי בין מעשן שנה אחת לבין מעשן 30 שנה. הדרך בה הגוף של המטופל מתנהל לאחר תקופת העישון הוא הקו המנחה את המטפל. 
  • תדירות – האם אתם מעשנים סיגריה אחת ביום או שאתם מעשנים שלוש קופסאות ביום? הכמות אותה אתם מעשנים ביום יום מראה למטפל את ההתמודדות שלכם עם התשוקה לסיגריה ובכך יידע לבנות טיפול מתאים.
  • סביבה – גירוי הוא דבר פסיכולוגי יותר מאשר פיזי. לדוגמה, לאחר חודש ללא עישון התשוקה הפיזית לסיגריות כבר כמעט ואינה קיימת. עם זאת, מה שיכול להשפיע על התהליך הוא דווקא גירוי פסיכולוגי בו אתם נמצאים באזור עם מעשנים כמו מסיבה או כל מקום אחר. הסביבה גם היא פרמטר לתהליך הגמילה באמצעות דיקור סיני.

 

גמילה מעישון ברפואה סינית – ביצוע התהליך

בדרך כלל הטיפול הוא משולב ולא רק כולל דיקור סיני. בדרך כלל יהיה מדובר על טיפול שכולל גם תזונה מתאימה, צמחי מרפא לניקוי הריאות ואיזון הגוף ודיקור. ישנם שלושה שלבים לתהליך זה:

  • ניקוי – בתהליך הראשון המטרה היא לנקות את האיברים שניזוקו מעישון (ריאות, כבד ובהתאם לסימפטומים של המטופל). משך זמן שלב זה משתנה בהתאם לתדירות העישון ופרק הזמן של המעשן.
  • איזון – גמילה מעישון ברפואה סינית היא לאו דווקא במכה אחת, אלא בהדרגתיות בהתאם לנוחות של המטופל. קשה מאוד להגיד לבן-אדם שעישן 30 שנה להפסיק את ההרגל בבת אחת ולכן, כמות הסיגריות אותו מעשן יעשן תופחת בהתאם לתהליך. המטרה היא לתת לכל אחד להתקדם בקצב שלו ובהתאם למה שהגוף שלו מסוגל.
  • טיפול גופני – כעת אחרי שהמעשן כבר אינו "מכור" גופנית לסיגריות הגיע הזמן לנקות את הגוף לחלוטין מכל הרעלים. חשוב להבין, פרק הזמן שלוקח לגוף שלנו לסלק את כל הרעלים יכול להגיע ל-20 שנה! 20 שנה עד שמבחינה בריאותית המעשן כבר יהיה בדיוק כמו אדם שלא עישן מימיו. גמילה מעישון ברפואה סינית תורמת לנו בהצלחת התהליך ומלבד לכך, בניקוי כל הרעלים שנמצאים בגוף שלנו באופן מהיר ויעיל בדגש על ניקוי הריאות. 

האם זה מתאים לכם?

גמילה מעישון ברפואה סינית מתאימה לכל מי שרוצה להיגמל מסיגריות, אין הבדל בגילאים וברמת ההתמכרות. עם זאת, רוב מי שמגיע לגמילה מעישון יהיו לרוב בוגרים בשנות השלושים לחייהם ועד כ-65. חשוב להבין, הבעיה העיקרית בגמילה מעישון היא לאו דווקא פיזית אלא פסיכולוגית ולכן, הרבה מהתהליך תלוי בכם ובמחויבות שלכם לתהליך. עלות טיפול נעה בין 120 ש"ח ועד  כ-250 ש"ח, המחיר משתנה בהתאם לניסיון המרפאה, קופת חולים והמטופל עצמו. 

 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!