איך נגמלים מסיגריות בצורה יעילה ולטווח ארוך?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך נגמלים מסיגריותכל מי שמעשן סיגריות לבטח מכיר את הלחץ של הסביבה כלפיו להפסיק לעשן ואת הדיווחים על החסרונות של הסיגריות ועל הפגיעה שלהן בבריאות. הרבה אנשים שואלים את עצמם איך נגמלים מסיגריות אך הלכה למעשה אין זה פשוט לעשות את זה. מי שמעשן עושה את זה ברוב המקרים כי הוא כבר מכור להשפעות של הניקוטין על הגוף שלו והוא ממשיך לעשן כי הוא חושב שהוא בכלל לא יצליח להפסיק, גם אם ינסה. כיום ידוע שלמרות הקשיים בהחלט אפשר להיגמל מהעישון אך צריך לשם כך כוח רצון ואסרטיביות – מה שלאנשים קשה לגייס. לו היה מדובר באביזרים חיצוניים או בתהליך שלמעשן אין בו חלק היה זה קל הרבה יותר. המציאות היא שזה תלוי אך ורק בו.

 

אז שאלת השאלות – איך נגמלים מסיגריות?

כיום יש כמה וכמה שיטות או טכניקות שיכולות לסייע בגמילה מעישון. הן מבוססות הן על שיחות אישיות שאמורות לשנות את תפיסת העולם של המעשן בנוגע לעצמו או בנוגע לעצם העישון, ייתכן ויהיה צורך להראות לו דוגמאות ויזואליות מה קורה בגוף שלו כאשר הוא מעשן במשך הרבה זמן ויש מעשנים שהפן הרגשי עוזר להם להיגמל כאשר הם מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד במידה וימשיכו לעשן. על מנת למצוא תשובה לשאלה איך נגמלים מסיגריות צריך לבחון את מה שחשוב לכל מעשן בנפרד מבחינת העישון, שכן כל אחד עושה את זה מסיבות או שיקולים אחרים ולכן על מנת לטפל בהפסקת העישון – צריך לפנות בדיוק לשיקולים אישיים אלה ולפצח אותם.

איך נגמלים מסיגריות בקלות יחסית? האם זה בכלל אפשרי?

הרבה מאד מתהליך הגמילה מעישון קשור לכוח הרצון של המעשן. הוא יהיה חייב להיות חזק למרות שהוא ירצה לעשן, הוא ירגיש חלש מבחינה פיזית, הוא יחשוב על עצמו שהוא לא מסוגל לעשות את זה והוא גם ייכנס לסיעור מוחות עם עצמו ויתהה מלכתחילה למה בכלל הוא צריך או חייב להפסיק לעשן. כל הסיבות והתירוצים שבדרך כלל הרציונל שלהם יהיה נכון – יידחקו לפינה והוא ימצא שלל תירוצים אחרים למה הוא לא באמת רוצה או חייב להיגמל ולמה הוא יכול לדחות את הגמילה הקשה. מסיבה זו כאשר שואלים איך נגמלים מסיגריות – צריך לקחת בחשבון את הקושי האישי, הרגשי והמנטלי, הרבה יותר מאשר זה הפיסי או הרציונלי.

 

גמילה מסיגריות הלכה למעשה

מצד אחד – הרבה אנשים סבורים שאי אפשר להיגמל מסיגריות לבד ויש הכרח בליווי של אנשי מקצוע. מצד שני – יש לא מעט דוגמאות טובות ומעודדות לאנשים שהצליחו בהחלט להיגמל לבד, עם הרבה כוח רצון לאחר שקיבלו את ההחלטה הלא פשוטה של הגמילה. לכן, כאשר שואלים מישהו איך נגמלים מסיגריות – צריך להתכונן לקבל הרבה מאד תשובות שתלויות באישיות של כל אחד ואחד. קבלת עצום או המלצות מהניסיון של אנשים אחרים היא חשובה ומהותית אך עדיין התהליך של כל נגמל יהיה אישי ויהיה קשור בהיבטים שתלויים אך ורק בו. יש את מי שיבין שהוא נמצא בסכנה בריאותית ויש מי שירצה לקרוא ספר על האפשרויות אשר עומדות בפניו.

 

מה תורם להצלחת הגמילה?

בשורה התחתונה הרבה תלוי בנגמל עצמו ולכן כל שיטות הפעולה יכולות לתת את המעטפת ההיקפית אבל לא להביא לכדי הגמילה עצמה. חשוב להבין ולהתכונן לכך שלתהליך יכולות להיות גם השפעות פחות טובות או מטיבות, לפחות בתקופה הראשונה של מיד אחרי הגמילה ולכן כל שאלה כמו איך נגמלים מסיגריות לעולם לא תיענה בתשובה קל או פשוטה ובוודאי שהמשמעויות של ביצוע הפעולות תהיינה אישיות ולא תמיד אפשר יהיה לחזור על פעולות גמילה שעשו אנשים אחרים. קבלת דיווחים על הצלחות תהיה חשובה ותורמת ולכן כדאי מאד שהנגמל יקיף את עצמו בכאלה ולא ישמע חוות דעת שליליות או דעות של אנשים שזנחו את התהליך. גישה חיובית ואופטימית תתרום אף היא.

 

איך מרגישים אחרי שמצליחים להיגמל מעישון סיגריות?

אין ספק שגמילה מעישון היא אתגר גדול שמי שלוקח אותו על עצמו יודע שעליו להשקיע בו לא מעט. מכיוון שהאתגר הוא גם פיזי, גם מנטלי, גם רגשי וגם פסיכולוגי – הרי שיש הרבה מאד מערכות בגוף שתהיינה מעורבות בתהליך הגמילה ולכל אחת יהיו הצדדים והתרומות שלה בהצלחת התהליך. כאשר הוא מצליח ואותו אדם מצליח להיגמל ושם מאחוריו את תקופת העישון שלו – יש בזה כל כך הרבה שמחה וסיפוק והוא פשוט יידע שאם הצליח להתגבר על משוכה שכזאת – אין שום סיבה שהוא לא יצליח לעמוד גם באתגרים אחרים. הוא יהיה עם תחושת מסוגלות מאד חזקה וטובה ויידע שהוא מסוגל לתפוס את עצמו בצורה רצינית ולהתגבר גם עם אתגרים גדולים ומורכבים.

כמה עולה תהליך של גמילה מעישון?

מי שיפנה לקבלת עזרה מקצועית של אנשי מקצוע בעלי ניסיון וידע בתהליכים של גמילה מסיגריות – יצטרך לשלם כסף עבור התהליך והמחירים יכולים להיות מאד מגוונים כיום. לעומת זאת, מי שבעזרת כוח הרצון שלו יצליח להיגמל ללא עזרה חיצונית ייגמל בחינם והתהליך לא יעלה לו אפילו שקל אחד. כל הדרכים אפשריות וגם הסכום לתשלום יכול להוות שיקול בין פנייה לתהליך מקצועי לבין בחירה בגמילה עצמאית לבד תוך כדי עמידה ביעד של כוח רצון חזק, אסרטיביות, עמידה בלחצים פיזיים או חברתיים וכך גם עמידה באתגר רציני שהוא יציב בפני עצמו. אין ספק שזהו מבחן גדול ולא פשוט שלא חייב לעלות הרבה כסף ולאורך זמן גם יחסוך כסף של קניית עוד קופסאות סיגריות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!