טיפים להפסקת עישון

רוצים להפסיק לעשן? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
איילת בן ארי

איילת בן ארי

מומחית לגמילה מעישון והתמכרויות שונות, בעלת תואר ראשון במשפטים. בעלת הסמכה לעסוק בהיפנוזה קלינית בקליפורניה.

טיפים להפסקת עישוןהפסקת עישון היא תהליך קשה ומייגע, אשר בסופו רק חלק קטן מהמנסים להיגמל מצליחים לעשות זאת.

כל אדם מתייחס לתהליך הגמילה באופן סובייקטיבי, ובסופו של דבר כל אחד מאמץ לעצמו דרכים אחרות על מנת להביא להצלח התהליך, וחשוב מאוד להכיר דרכים שונות להקלה על תהליך הגמילה מהעישון.

פניה לתכנית גמילה מסודרת מגדילה את סיכויי הצלחת התהליך

בעוד הנגמל ה"עצמאי" מצליח רק בכ-5% מהמקרים, כאשר פונים לתכנית מסודרת לגמילה מעישון או שהוא מרכיב לעצמו תכנית אישית להפסקת עישון, סיכויי ההצלחה עולים עד 30-40%.

הסיכוי להצליח להיגמל ללא עזרה נמוך כל כך בגלל תסמיני הגמילה השונים, אשר מקשים על תהליך הגמילה וגורמים לכך שרוב האנשים המנסים להיגמל חוזרים לעשן תוך מספר ימים. כאשר פונים לתכנית גמילה מסודרת, הרופא ממליץ על מספר דרכים לגמילה אשר שילובן מגדיל בסופו של דבר את סיכויי ההצלחה.

מצד אחד, יש להשתמש בתכשירים להפחתת תסמיני הגמילה כמו תרופות, מדבקות ניקוטין ומסטיקים אשר מסייעים להתגבר על הצורך הבסיסי בניקוטין. מצד שני, אין להזניח את התלות הפסיכולוגית-התנהגותית אשר אחראית לא פחות על הקושי הרב להיגמל מעישון.

על מנת להתמודד עם הקשיים האלה מומלץ לפנות לטיפול תומך אישי או קבוצתי, אשר נחשב ליעיל ביותר בשילוב עם תכשירים אחרים.

פעילות גופנית, תזונה נכונה ותרגילי הרפיה חשובים ביותר

חשוב להבין שהגמילה מעישון הוא תהליך הכולל שינוי בהרגלים הקיימים ומעבר לאורח חיים בריא יותר. הקשר בין מתח נפשי ובין עישון סיגריות הוא ידוע וברור, ולכן הפגת מתחים ושמירה על שקט נפשי חשובה ביותר לשם הפסקת עישון.

כמו כן, רוב הנגמלים עולים במשקל לאחר הגמילה מהעישון, ועל מנת לשמור על המשקל יש להקפיד על פעילות גופנית ותזונה נכונה.

יש לזכור שפעילות גופנית טובה גם לשמירה על המשקל וגם להפחתת המתח הנפשי, ועל כן הקפדה על פעילות גופנית מסייעת מאוד לשפר את סיכויי הצלחת הגמילה.

מה לעשות כאשר חושקים בסיגריה?

במהלך התקופה הראשונה שאחרי הפסקת העישון וגם אחרי מספר שנים, קיים החשק לסיגריה.

יש לזכור שהחשק לסיגריה נמשך מספר דקות בלבד, ואם "שורדים" אותן ניתן בהחלט להמשיך את היום מבלי לעשן. קיימות מספר דרכים להתמודד עם החשק לסיגריה:

  • פעילות גופנית בכל חשק לסיגריה – בכל פעם בה חושקים בסיגריה ניתן לצאת להליכה קצרה או לכל פעילות גופנית אחרת בת 5 דקות. הפעילות הגופנית גורמת לשחרור אנדורפינים ולהשפעות גופניות נוספות אשר בסופו של דבר גורמות להפסקת הצורך בסיגריה.
  • תרגילי הרפיה בכל חשק לסיגריה – קיימים אנשים אשר יעדיפו לבצע תרגילי הרפיה במשך מספר דקות בכל פעם שרוצים לעשן. במקרים אלה, מומלצים תרגילי נשימה שונים, מתיחת הגוף ומחשבה על דברים טובים, ובדרך זו להפיג את הצורך בעישון הסיגריה.

הפסקת הרגלים הקשורים לסיגריות

חלק מהתלות בסיגריות ובניקוטין היא תלות פסיכולוגית, אשר קשורה למקומה של הסיגריה בהרגלים שונים.

רוב האנשים המכורים לסיגריות מעשנים בזמנים קבועים ותוך פעולות אחרות, כמו בזמן שתיית קפה או אחרי האוכל. ללא הסיגריה, המעשנים אינם נהנים מאותן פעילויות, והסיגריה דרושה להם על מנת ליהנות ממה שהם עושים.

אחת ההמלצות למניעת עישון היא להפסיק עם חלק מהפעילויות אשר קשורות לעישון. לדוגמא, הפחתה במספר כוסות הקפה או מעבר לשתיית תה יכולה להפחית גם את הצורך בעישון הסיגריות, ולהפחתת כמות הסיגריות היומיות.

הקושי החברתי

אחד הקשיים הבולטים ביותר של אנשים המעוניינים להיגמל מעישון הוא הקושי החברתי, ומכיוון שעישון הוא פעולה חברתית ולאנשים מעשנים חברים מעשנים, לעתים קשה מאוד לעמוד בפיתוי שבעישון עם חברים.

במקרים אלו, מומלץ מאוד להצהיר עוד לפני המפגש החברתי על הפסקת העישון, ולבקש שלא יציעו לכם סיגריות.

בנוסף, ניתן לרתום חבר נוסף לתהליך הגמילה, ובכך לא להרגיש "בודדים במערכה" בזמן שכל שאר החבר'ה מעשנים.

טיפים להפסקת עישון
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן