דרכים טבעיות להפסקת עישון

רוצים להפסיק לעשן? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
איילת בן ארי

איילת בן ארי

מומחית לגמילה מעישון והתמכרויות שונות, בעלת תואר ראשון במשפטים. בעלת הסמכה לעסוק בהיפנוזה קלינית בקליפורניה.

הפסקת עישון טבעיתאנשים רבים אשר מעוניינים להפסיק לעשן, רוצים לעשות זאת באופן טבעי. במקרים רבים, אנשים לא רוצים להחליף את הסיגריות בכימיקלים אחרים, ומעוניינים לנקות את גופם מרעלים ועל כן בוחרים בדרכים טבעיות להפסקת העישון.

הקושי הגדול ביותר בהפסקת העישון הוא תסמיני הגמילה הקשים, אשר מופיעים על רקע התלות הפיזית והפסיכולוגית בניקוטין. תסמיני הגמילה העיקריים הם עצבנות ואי שקט, קושי לישון, עליה במשקל וירידה במצב הרוח, והם הסיבה העיקרית לכך שניסיונות הגמילה של רוב האנשים נכשלים.

הדרך המומלצת להתמודד עם תסמיני הגמילה היא אמנם תרופות ותכשירים המכילים ניקוטין (כמו מסטיקים ומדבקות), אך ניתן להתמודד עם קשיי הגמילה גם בעזרת מספר דרכים טבעיות לחלוטין. הדרכים הטבעיות לגמילה מעישון כוללים בעיקר פעילות גופנית, שימוש בתרופות סבתא ובתכשירים טבעיים אחרים, דיקור סיני וטיפולי היפנוזה.

יש לציין שדרכי הגמילה הטבעיות מתאימות בעיקר לאנשים אשר מעשנים מעט (עד 5 סיגריות ביום) ויוכלו להתמודד עם תהליך הגמילה בצורה טובה. בכל מקרה, בכל תהליך של גמילה מעישון רצוי לשלב בין הדרכים הרפואיות לדרכים הטבעיות, ובכך להשיג את האפקט המקסימלי של ניסיון הגמילה.

פעילות גופנית מסייעת לגמילה מעישון

במשך שנים רבות ידוע שפעילות גופנית מסייעת בצורה משמעותית ביותר לתהליך הגמילה מהעישון. מלבד העובדה שפעילות גופנית בריאה מאוד להורדת תחלואה ולשיפור הבריאות הכללית, אנשים אשר מנסים להיגמל מעישון מדווחים כי פעילות גופנית עוזרת להם מאוד בתהליך.

הפעילות הגופנית מסייעת במספר מישורים:

  • שיפור מצב הרוח והפחתת לחץ  – פעילות גופנית גורמת לשחרור של אנדרופינים וכימיקלים נוספים ולכן משפיעה בצורה מרשימה על מצב הרוח ועל הלחץ הנפשי. אנשים רבים מוצאים את הפעילות הגופנית כאמצעי להפחתת לחץ נפשי, ועל כן היא מסייעת להקלה על תסמיני הגמילה, על הצורך בסיגריה ומשפרת את סיכויי הצלחת תהליך הגמילה.
  • שמירה על משקל – אחת הסיבות הנפוצות לחזרה לעישון (בעיקר אצל נשים) היא העלייה במשקל המופיעה לאחר הפסקת העישון. רוב האנשים משמינים בתקופה הראשונה אחרי שהפסיקו לעשן, ופעילות גופנית יכולה כמובן לסייע לשמירה על המשקל ולמניעת ההשמנה.
  • רצון להמשיך באורח חיים בריא – אנשים רבים אשר עוסקים בפעילות גופנית, מקפידים גם על שמירה על הבריאות בתחומים אחרים, כמו תזונה, שינה ובין היתר הפסקת עישון.

שימוש בתרופות סבתא ובתכשירים טבעיים

חלק מהאנשים אשר מנסים להיגמל עושים זאת על ידי שימוש בתרופות סבתא או בתכשירים טבעיים אשר ניתן להשיג בחנויות הטבע, ויכולים להקל על תסמיני הגמילה הקשים.

בין תרופות הסבתא השונות ניתן למצוא ג'ינג'ר, שתיית תה קמומיל, אכילת תפוזים ותרופות נוספות.

תרופת סבתא נוספת היא אכילת מלח בכל פעם שרוצים לעשן סיגריה, ובדרך זו ייקשר הרצון לעשן עם תחושת הגועל של אכילת המלח.

טיפול התנהגותי

אחת הדרכים המוכחות מחקרית להפחתת התלות הפסיכולוגית בסיגריות היא על ידי טיפול התנהגותי.

כיום קיימות דרכים רבות לקיים טיפול התנהגותי, כמו על ידי מפגשים עם מטפל, תוכנות מחשב, אפליקציות בטלפון ודרכים נוספות, אשר מטרתן היא לגרום לשינוי התנהגותי אשר בסופו של דבר יגרום להפסקת עישון.

דיקור סיני

דיקור סיני הופך עם השנים לאלטרנטיבה לטיפול במצבים רפואיים שונים, ובין היתר הוא יכול לסייע להקלה על תסמיני הגמילה מעישון.

הדיקור הסיני מתבצע על ידי החדרת מחטים אל תוך העור במקומות ייעודיים, ועל פי הרפואה הסינית גורם לשינויים אנרגטיים ולשחרור חומרים שונים כמו אנדרופינים וסרוטונין.

הפרשת הכימיקלים האלה מסייעת להשריית רוגע, הפחתת הכאב ובסופו של דבר יכולה להפחית את הצורך בעישון סיגריות.

היפנוזה

טיפול בהיפנוזה הופך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, ומהווה אפשרות טובה לאנשים המעוניינים להפסיק לעשן בצורה טבעית.

הטיפול בהיפנוזה מתבצע על ידי מטפלים מוסמכים, אשר במהלך הטיפול משפיעים על התת מודע ויכולים בדרך זו לסייע בהפסקת עישון.

קראו עוד:

תכנון היום האחרון של העישון

דרכים טבעיות להפסקת עישון
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן