תכנון היום האחרון לעישון: איך הוא ייראה?

רוצים להפסיק לעשן? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
איילת בן ארי

איילת בן ארי

מומחית לגמילה מעישון והתמכרויות שונות, בעלת תואר ראשון במשפטים. בעלת הסמכה לעסוק בהיפנוזה קלינית בקליפורניה.

תכנון הפסקת עישון"ביום ראשון אני הולך להפסיק לעשן!" אם בני המשפחה והחברים מגלגלים את עיניהם כשאתה אומר את זה, אתה יכול לקבל את תגובתם כסימן לכך שהחוסן הנפשי שלך מעט חלש יותר מהמשיכה המטורפת של עקב האכילס אצל האדם המודרני: ניקוטין.

הפסקת עישון היא החלטה פופולרית, והנושא ל"נדנודים" משפחתיים רבים. מחקר חדש מראה שהתמכרות לניקוטין גוברת על התמכרות להרואין וחומרים אסורים אחרים, ודרוש יותר מאשר רצון נפשי להפסיק.

מותר לחגוג את ההחלטה

כי לא רק שעליך להתמודד עם בקשות הסביבה שלא לעשן, ספקנות החברים לגבי קיום הבטחתך, וההפחדות לגבי האיומים על בריאותך – אתה צריך לעבור את השעות, הימים והשבועות הראשונים להפסקת העישון.

אם אתה מתכנן את נשיפת העשן האחרונה שלך, ודא שהיא נחשבת. למרות כל חסרונות העישון, מחכה לך תקופה מורכבת. אז כשאתה מחליט להפסיק לעשן, מגיע לך לחגוג מעט.

תכנון עישון הסיגריה האחרונה יסייע לך להתרחק מסיגריות

הגדרת תאריך מראש ותכנון מסיבה תסייע לך לבצע את השינוי המנטאלי מאדם מעשן לאדם שאינו מעשן. סימון היום הגדול מעניק לך אף את ההזדמנות ליידע את בני המשפחה והחברים שבעטת בהתמכרותך.

חגוג עם אנשים רבים ככל שתוכל, ללא קשר להרגלי העישון שלהם. כך תקבל עידוד שאינך זקוק למעשנים או למעשנים שאינם מוכנים להפסיק, ולא תרגיש מנוכר.

במהלך האירוע, בין אם זו ארוחת ערב מיוחדת, מסיבת ברכה או בילוי לילי בעיר, מקד את תכניותיך להפסיק לעשן. עודד חברים ובני משפחה שיסייעו לך במשימה זו, ויזכירו לך את כל הסיבות להפסיק לעשן, וכל היתרונות של חיים נטולי עשן.

מניעת כישלונות!

הגמילה מסיגריות הולכת להיות מורכבת, ולכן אין לגרום לכישלון המשימה. ערוך רשימת תחליפים שיסייעו לך להתגבר על הרצון לעשן, כגון לעיסת מסטיק, הורדת אפליקציהאו מציצת סוכריות.

הרשה לעצמך מעט פינוקים כשאתה עובר יום קשה. לא תוכל להפסיק לעשן בזכות התמריצים בלבד, אך הם יסייעו לך לחזק את הגמילה כצעד חיובי.

איך מתכננים להפסיק לעשן?

קיימות דרכים רבות להפסיק לעשן, וחלקן עובדות טוב יותר מאחרים. טיפול בתחליפי ניקוטין, תרופות מרשם, ושיטות אחרות זמינות. ניתן למצוא את השיטה הטובה ביותר המתאימה לך, ומומלץ אף להתייעץ עם רופא או רופא השיניים לקבלת ייעוץ ותמיכה.

תמיכה נוספת מתקבלת ממרכזי גמילה המפעילים תכניות גמילה מעישון ומציעים חומרי סיוע עצמי כגון ספרים וחוברות. יועצי גמילה מעישון יכולים אף הם להיות לעזר רב.

הנאה מהסיגריה האחרונה

חלק מהאנשים מצליחים לעבור את תהליך הגמילה ולהפסיק לעשן, וחלק מהמעשנים מתקשים בתהליך. עישון הוא כמו בן לוויה, לכן הרשה לעצמך להיפרד באמצעות הנאה מהסיגריה האחרונה. כשאתה חש בתשוקה מתעוררת מאוחר יותר, היפגש עם חבר לפני שתלך לקנות חפיסה חדשה. עיין ברשימת הסיבות להיגמל וזכור שכבר עברת חלק מהתהליך ואינך צריך לעשן עוד. כשיש חברים בסביבה שמקשיבים לך כשאתה חרד או עצבני, אתה יכול לשלוט על התשוקה לעשן. החברים יסייעו לך להמשיך בגמילה ויתמכו בך כשיבחינו בסימנים המעידים על רצון לשוב להרגל.

מה לעשות כדי להגביר את סיכויי הצלחת הגמילה מעישון?

ייעוץ או סדנאות גמילה מספיקים תמיכה רגשית ומשפרים את שיעורי הצלחת הגמילה יותר מעזרים ותרופות בלבד. קיימות אף עדויות ראשוניות לפיהן שילוב עזרים מסוימים עובד טוב יותר מאשר שימוש באמצעי עזר אחד. טיפולים התנהגותיים מגבירים את שיעורי ההצלחה עוד יותר. הם מסייעים גם בהמשך הגמילה מעישון לתמיד.

תכנון הפסקת עישון
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן