הפסקת עישון אחרי 30 שנה 

רוצים להפסיק לעשן? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
איילת בן ארי

איילת בן ארי

מומחית לגמילה מעישון והתמכרויות שונות, בעלת תואר ראשון במשפטים. בעלת הסמכה לעסוק בהיפנוזה קלינית בקליפורניה.

הפסקת עישון אחרי 30 שנה מעשנים כבר 30 שנה או יותר? המאמר הבא הוא בשבילכם. התמכרות לסיגריות היא התמכרות קשה מאוד אשר מושווית להתמכרות מסמים קשים כדוגמת הרואין. הפסקת עישון אחרי 30 שנה כוללת תופעות לוואי שונות, אך היא שווה את זה. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- התמכרות לסיגריות

התמכרות לסיגריות היא התמכרות הכוללת התמכרות פיזית והתמכרות נפשית. ההתמכרות הפיזית היא התמכרות לניקוטין ואילו ההתמכרות הנפשית היא התמכרות להרגלים המלווים לעישון עצמו ביניהם הסיגריה של הבוקר לצד הקפה, סיגריה לאחר ארוחה, סיגריה בעבודה, הסיגריות המלוות ישיבות חברתיות ועוד. הרגלים אלה הופכים לחלק מאורח החיים של המעשן ורוב המעשנים מדברים בעיקר על החוסר בהרגלים הללו. 

לכן, אנשים אשר נגמלים מעישון עוברים תהליך גמילה פיזי ורגשי כאחד. כיצד זה בא לידי ביטוי?

  • תהליך גמילה פיזי- גמילה מניקוטין שעלולה לכלול תופעות לוואי שונות על הגוף. 
  • תהליך גמילה רגשי- גמילה מהרגלי העישון וההרגלים הנלווים אליו והסתגלות לשגרת חיים אחרת. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- צעדים ראשונים

אחד הדברים החשובים ביותר בגמילה מעישון הוא הצעדים הראשונים. על מנת להיגמל מעישון, המעשן צריך קודם כל להחליט כי הוא רוצה להפסיק לעשן. החלטה על הפסקת עישון היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בגמילה מעישון, שכן גמילה זו מצריכה כוח רצון רב. לאחר שהחלטתם על הרצון להפסיק לעשן יש להחליט על תאריך יעד שבו תפסיקו לעשן. 

חשוב מאוד לא להתפתות לעשן אפילו שאכטה אחת. שאכטה אחת עלולה להחזיר אתכם לנקודת המוצא שלכם ולגרום לכם להתחיל לעשן מחדש, גם אם הצלחתם להפסיק לתקופה ארוכה מאוד. 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- למה כדאי?

קודם כל למנוע בעיות בריאותיות חמורות. אנשים שמעשנים הרבה חשופים באופן משמעותי יותר לבעיות בריאותיות ביניהן בעיות לב, מחלת הסרטן בחלקים שונים בגוף (ריאות, ושט, לוע, לבלב ועוד), קוצר נשימה ועוד. 

כמו כן, מעשנים פוגעים גם בסביבה הקרובה אליהם על ידי גרימת עישון פאסיבי. המעגל הקרוב למעשנים עלול לפתח בעיות בריאותיות כתוצאה מעישון פאסיבי, לכן, אם אתם רוצים לשמור על בריאותם של הקרובים אליכם כדאי להפסיק לעשן. 

יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות שבא לידי ביטוי בגמילה מעישון הוא החיסכון הכספי. עישון הוא הרגל לא זול כלל והוא כולל הוצאות כספיות רבות, בין אם אתם מעשנים קופסאות ובין אם מגלגלים לעצמכם. גמילה מעישון יכולה לחסוך לכם סכומים גבוהים מאוד של כסף בחודש. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- תופעות לוואי אפשריות

כאשר נגמלים מעישון ניתן לצפות ל תופעות לוואי שונות בעקבות השינוי במאזן הניקוטין בגוף. בדרך כלל תופעות הלוואי נעלמות לאחר כשבועיים והגוף מתרגל. עם זאת, יש להמשיך להתמודד עם הדחף הפסיכולוגי ודפוסי החיים הישנים. 

אז אילו תופעות לוואי כלולות בגמילה מעישון?

  • מצב רוח ירוד ועצבנות- ניקוטין הוא חומר שמשפיע על הפרשת דופמין במוח. הדופמין אחראי לתחושה הנאה בין היתר. ירידה של רמת הדופמין בעקבות ירידה באספקת הניקוטין, עלולה לגרום לתחושת דכדוך, עצבנות וחוסר הנאה. 
  • הפרעות שינה- ירידת אספקת הניקוטין ותחושת הדכדוך והעצבנות עלולים לגרום להפרעות שינה, עייפות מתמשכת, קושי להירדם ונדודי שינה. 
  • רעב- אנשים רבים שנגמלו מעישון מספרים על תחושת הרעב המוגברת. הניקוטין גורם בין היתר לתיאבון מופחת, לשריפת קלוריות מוגברת, לפעילות מוגברת של בלוטת התריס ולשחרור גלוקוז. הפסקת עישון גורמת לנסיגת סוכר ולכן נגמלים רבים צורכים את הסוכר במזון. כמו כן, העישון מספק הרגל אוראלי וכאשר מפסיקים לעשן מחפשים משהו שימלא את חוסר ההתעסקות בפה. בדרך כלל מה שיחליף את ההתעסקות בסיגריה יהיה התעסקות באוכל. 
  • עליה קלה במשקל- נגמלים בשבוע שבועיים הראשונים צפויים לעלות בין 2-3 ק"ג. אך יש לקחת בחשבון שעלייה זו זמנית וחלפת לאחר מספר שבועות. השמנה משמעותית יותר תהיה תוצר של נגמל שלא שומר על אורח תזונתי נכון. 
  • שיעול וליחה- השיעול והליחה שמופיעים אצל נגמלים מעידים על פינוי שאריות הניקוטין מהגוף ועל כך שהגוף מנקה את עצמו. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- איך נתמודד עם תופעות הלוואיהפסקת עישון אחרי 30 שנה- איך נתמודד עם תופעות הלוואי?

קיימות שיטות שונות להתמודד עם תופעות הלוואי של גמילה מעישון- 

  • פעילות גופנית- פעילות גופנית מסייעת להעלאת רמת הדופמין, עוזרת לפרוק לחצים וכעסים, משפרת את מצב הרוח ומסייעת בשמירה על משקל תקין. 
  • תזונה נכונה- תזונה נכונה שמורכבת מכל אבות המזון ועשירה בסיבים תזונתיים (פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, שומן ממקור בריא) עשויה להקל על תופעות הלוואי.
  • שתיית מים בכמות מספקת- מסייעת בפינוי שאריות הניקוטין במהירות. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- תחביבים חדשים

אחת השיטות שמסייעות להתמודדות עם תופעות הלוואי ועם הגמילה עצמה היא להחליף את ההתמכרות לעישון בתחביבים חדשים. כך אתם מחליפים את ההתמכרות המזיקה בתחביבים שעושים טוב לגוף ולנפש. 

אלה יכולים להיות תחביבים שונים ממגוון סוגים הקשורים לתחומי העניין שלכם. לדוגמא- 

  • פעילות ספורטיבית
  • ריקוד
  • ציור
  • גלישה
  • פיסול
  • ללמוד לנגן

ועוד מגוון אפשרויות, שמדברות אליכם ולתחומי העניין שלכם. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- סדנאות

קיימות סדנאות שונות לגמילה מעישון. בסדנאות אלה מגיעים למפגשים קבוצתיים או אישיים, בהתאם לסדנה שבחרתם, בהם ניתנים הסברים ודרכים לשינוי דפוס החשיבה. 

קיימות מגוון סדנאות שונות אשר פועלות בדרכים שונות. לדוגמא סדנה לגמילה מעישון של אלן קאר הכוללת מפגש אחד שאורך 6 שעות ובמידה שלאחריו יש צורך בתמיכה נוספת ניתנות שיחות טלפונים או מפגשים קצרים ללא תשלום. 

גם קופות החולים מציעות מגוון סדנאות המונחות על ידי רופאים ועובדים סוציאליים ומבוססות על גישה רפואית והתנהגותית. הסדנאות המוצעות על ידי קופות החולים משתנות בין קופה לקופה. 

כמו כן קיימות סדנאות גמילה מעישון על ידי אנרגיות. דוגמא בולטת לכך היא של מכון אברהמסון. בשיטה זו מבצעים שיחת הסבר וטיפול טבעי לניקוי אזורי ההתמכרות בהילה, ריפוי אנרגטי וקריסטלים. מכון אברהמסון מציע שיטה שניתנת לביצוע גם במפגשים אישיים בבית. 

קראו עוד: גמילה מעישון: איך אפשר להפסיק לעשן?

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- תחליפי ניקוטין

תחליפי ניקוטין הם גם אחת הדרכים לגמילה מעישון. קיימים תחליפים שונים אשר פועלים בצורות שונות. ריכזנו לכם מספר תחליפי ניקוטין לדוגמא- 

  • מדבקות ניקוטין- מדבקות המודבקות על הגוף ומסייעות בהפחתת הדחף לסיגריות. תופעות לוואי אפשריות הן גירוי בעור, הפרעות שינה או כאבי ראש. קיימות מדבקות מסוגים שונים של חברות שונות. 
  • מסטיקים- כמו מדבקות ניקוטין ניתן למצוא גם מסטיקים המכילים תחליף ניקוטין. לעיסת המסטיקים מספקת לגוף ניקוטין בכמות שתפחית את החשק לעשן. 
  • משאף- ניתן למצוא גם משאף המחדיר לגוף תחליף ניקוטין על ידי שאיפה. 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- תרופות

קיימות תרופות מרשם שונות המיועדות לגמילה מעישון. תרופת מרשם לדוגמא היא זייבן. תרופה זו לא מכילה ניקוטין והיא משפיעה על חלקים במוח הגורמים להנאה מניקוטין. מטופל שנוטל תרופה זו צריך להרגיש ירידה ברצון לעשן. תופעות לוואי אפשריות הן חוסר שקט, כאבי ראש ובעיות במערכת העיכול. 

 

הפסקת עישון אחרי 30 שנה- סיגריות אלקטרוניות

סיגריה אלקטרונית היא סיגריה המדמה את פעולה העישון. סיגריה זו לא מכילה ניקוטין והעישון לא מוציא ריח. עם זאת היא מספקת חוויה כמעט אמיתית שכן, את האש מחליף אור ובעת הנשיפה יוצא עשן מדומה. בסיגריות אלה שואפים חומרי טעם וריח ויש להחליף פילטר כל יומיים שלושה, בהתאם לכמות העישון. סיגריה אלקטרונית היא סיגריה שנטענת בחשמל בחיבור USB.

הפסקת עישון אחרי 30 שנה 
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן