דמיון מודרך – שיטה יעילה לגמילה מסיגריות

רוצים להפסיק לעשן? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
איילת בן ארי

איילת בן ארי

מומחית לגמילה מעישון והתמכרויות שונות, בעלת תואר ראשון במשפטים. בעלת הסמכה לעסוק בהיפנוזה קלינית בקליפורניה.

הפסקת עישון באמצעות דמיון מודרךבהתאם לנתוני ארגון הבריאות העולמי, עישון הורג למעלה מחמישה מיליון בני אדם מידי שנה. אך למרות נתונים אלו, כמעט עשרים אחוז מהמבוגרים עדיין ממשיכים לעשן. בשנת 2010, למעלה ממחצית כלל המעשנים ניסו להיגמל ונכשלו, וקרוב לשבעים אחוזים מהמעשנים עדיין מעוניינים להפסיק. לכן, כשעזרים כגון מדבקות ניקוטין, תרופות מרשם ושיטות גמילה אחרות אינן מסייעות לתהליך הגמילה, הגיע הזמן לנסות משהו אחר.

נכון שלא קיימת שיטת גמילה אחת המתאימה לכולם, אך דמיון מודרך עשוי להיות התשובה. זוהי שיטה בטוחה לחלוטין, שהוכחה כיעילה באמצעות מחקר מדעי, וניתן להשתמש בה בשילוב עם גישות קלסיות על מנת להיגמל לנצח מעישון.

יעילות הדמיון המודרך

עישון נחשב בדרך כלל לתסמין של לחץ או חרדה, ומציע הקלה (גם אם כוזבת) זמנית. עבודה בדמיון מודרך מסייעת לאדם להשתחרר מהרגלים שליליים בכך שהוא הופך להיות מודע יותר לדרך חשיבתו, תחושותיו ופעולותיו.

התהליך גורם לאדם להיות מודע לנזקים הנגרמים לו באמצעות עשן הסיגריות המזין את הריאות שלו. ואדם מכור לומד להיווכח כי ה"הקלה" אותה הוא חש לכאורה כתוצאה מהעישון, אינה אלא ערפול ראש ובחילות.

באמצעות התהליך, אדם יכול להבחין כי לאחר כל סיגריה שהוא מעשן, החרדה עליה הוא מנסה לכסות, עדיין קיימת. תרגול יומיומי של דמיון מודרך מסייע בהבנת שיטות יעילות ובריאות יותר להירגע ולהתמודד באופן קבוע עם החרדה.

ההיבט המעניין המתגלה בבדיקת הגורמים לכישלון תהליך גמילה בקרב אנשים שניסו להפסיק לעשן הוא שהם לא באמת רצו להפסיק לעשן, אך השתמשו בכוח הרצון שלהם להילחם בדחף. במקום להתנהל במצב של לחימה עצמית, אדם יכול לטפח את המודעות לנפש ולגלות שהוא פשוט לא רוצה, או לא צריך לעשן יותר. דמיון מודרך יכול להיות גישה מועילה להפסקת עישון באמצעות שיטה בפני עצמה, או בשילוב עם טיפול קונבנציונלי להפסקת עישון.

תהליך הדמיון המודרך

מחקרים שבוצעו על השימוש בדמיון מודרך לטיפול בהתמכרות לעישון מצאו כי השיטה מלמדת אדם מכור להתבונן על התנהגותו, לקבל אותה, אך לא להזדהות עימה. תהליך זה שונה לחלוטין מהכחשה או התעלמות מבעיה. אדם לומד לא לתייג את עצמו ולטפח רגשות אשמה, אלא להכיר במציאות החשיבה הממכרת שלו, ולהפנות את האנרגיה וההתכוונות לכיוונים בריאים יותר.

דמיון מודרך להפסקת עישון מתחיל בישיבה נוחה, במשך עשרים דקות עד חצי שעה במקום שקט נטול הסחות דעת. בעיניים עצומות, האדם מודע לתחושות הגוף והמחשבות שלו אודות עישון, הוא מכיר בציפייה הנפשית שלו לעשן סיגריה, וחווה אותה ללא הזדהות יתר, וללא שיפוט או תגובה.

כך הוא מקל את מתן תשומת הלב שלו להתמכרות מבלי לנסות לשלוט בה. הוא מקבל את המחשבות, התחושות והתשוקה המתעוררת, וברגע שהוא מכיר בהן, הוא יכול לשחרר אותן ולמקד מחדש את האנרגיה שלו באפיקים בריאים יותר.

מקורות מידע:

ליאור ברקן. מסקרן אותך לדעת מה זה NLP?

דמיון מודרך להפסקת העישון
לשיחת ייעוץ בחינם מלאו את הטופס או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם
074-7691295
דילוג לתוכן